Logo

hvor fet DVD spiller trengs?

Skriv et svar
11.01.2008 10.31.05 #1 av 4
Postet av: Dal-z
Jeg har en DENON AVR-3808 hjemmekinoreceiver, som mange muligens vet, har oppskalering og ellers god prosessering av signaler.

Det jeg da lurer på er: det burde da kanskje være tilstrekkelig å kjøpe en DVD spiller uten oppskalering og andre finurligheter? (Siden det meste allerede er i recieveren?)

F.eks. Denon sin billigste DVD spiller? http://www.hifiklubben.no/produkter/hje ... _soelv.htm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2008 13.49.09 #2 av 4
Postet av: boly
Hør med HIFI klubben om du får låne med deg 1730 og feks 1940. Er det ikke noen opplevd forskjell ser jeg ikke poenget i å bruke mere penger enn nødvendig.

Du bør også sjekke Oppo sine spillere og Cambridge sine.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2008 15.39.00 #3 av 4
Postet av: kjelle
jeg kjøpte den oppo hd 981 eller hva den heter. jeg er KJEMPEFORNØYD :) MYE bedre på dvd enn toshiba hd-e1 som jeg hadde før
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2008 15.49.43 #4 av 4
Hvis du bruker HDMI så er det passtrough, altså ingen behandling av bilde. Bruker du derimot eks en komponentkabel kommer bilde mye ann på hvor god bildebehandlingsbrikke det ligger i reciveren, men stiller meg svært tvilende at en dvd-spiller uten HDMI (i forhåndsvis) normal prisklasse skal kunne slå en DVD-spiller med HDMI.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar