vegge
Aktiv
E-post
Tenkte jeg skulle kjøpe en 28" widescreen-TV og håpet noen kunne hjelpe litt.. (har ikke plass til 32") Hadde ikke tenkt til å bruke mer enn 4-5000 på kjøpet.
Det er viktig med godt bilde, s-video-uttak, 50Hz osv.? Skal stort sett bruke den til film, men det blir jo også litt vanlig TV-titting.
Bør helst kunne kjøpes på Expert eller Elkjøp hvis mulig. Så på en Phillips 28" til rundt 4500,- på Elkjøp her om dagen. Kjøper kanskje noe slikt med mindre dere har noen spesielt lure tips..
Hadde satt stor pris på hjelp!
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Disse vil jeg vurdert:
Pansonic TX-28PM1
Philips 28PW6508
Philips 28PW6618
6618 er den nyeste av dem. Panosonic med det skarpeste og med minst flimmer. Litt mangefull høydejustering (et mindre og mindre problem etterhvert som TV stasjonene begynner å legge tekst på rett plass)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
TX28PM1 ville vært mitt valg av TV mellom 4 og 5000. Godt bilde er det som skiller denne TVèn fra andre modeller.
vegge
Aktiv
E-post
Hva vil det si at en TV ikke har tilkoblinger i front? Og mangel på surround betyr at det ikke går an å koble til et surroundanlegg og få det til å fungere?
Ellers får jeg kanskje ta meg en tur i butikken og se på TV-ene med egne øyne. Ellers virker det jo på dere som Panasonicen har det beste bildet..
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Alle widescreen Tvèr jeg har sett har inngang i front til tilkobling av kamera o.l.
De fleste har lydutgang bak for tilkobling av lyd til stereoanlegg, her må du spørre selger på aktuell TV om det finnes. Ellers er det mulig å ta lyden ut fra en av scartene men da mister du en tilkobling.
Om det er oppgit at TV har surround er det ikke noe å henge seg opp i, bare piss-lyd likevel
danielchr
Meget Kunnskapsrik
E-post
Hei!
Har selv den foreslåtte TX28PM1F, og er veldig godt fornøyd med den. Kjøpte akkurat den pga billedkvaliteten og prisen er real. Elkjøp har den til 4495,-. Har tenkt å vente med å kjøpe flatskjerm til det kommer noen med bra billedkvalitet også på vanlige tv-sendinger. Billedrørsskjermer er jo fortsatt bedre på dagens dårlige tv-signaler så....
Mao. jeg kan absolutt anbefale Panasonic sin ettersom den gir et mye bedre bilde enn konkurrentene i samme prisklasse, men som Rune sier er Philips bedre på formatkontroll, så om dette er viktig bør du nok velge en av de 28PW-skjermene foran Panasonic'en.
Og som et lite siste tillegg; på 28PW6618 har du også muligheten for split-screen med tv/text-tv....da har jeg fått med meg det som skiller de forskjellige tv'ene.
vegge
Aktiv
E-post
"danielchr" skrev:Elkjøp har den til 4495,-.
Panasonicen kunne jeg fått for 4300,- på Elkjøp, men valgte i stedet å gå for Philips 28PW6618. Den kostet meg 4700,- Vet ikke helt hvorfor egentlig. Det var mest en følelse. Finere design og så var tilkoblingene på siden og ikke i front..++
Personlig synes jeg i alle fall bildet på TV-en er kjempebra! Dessverre er TV-signalene utrolig dårlige selv om jeg kjøpte en ganske bra bord-antenne. Noen som vet hvorfor det er så dårlig i Klostergata i Trondheim? Ligger jo nesten i byen.. *har testet mye rart, men funker fortsatt dårlig* Får kanskje fikse kabel-TV etter hvert. Inntil da så skal jeg nyte noen DVD-filmer.. åhh..
Tusen takk for hjelp forresten! Genialt med et slikt forum som omhandler hjemmekino/TV-er osv.
Paperboy
Meget Kunnskapsrik
E-post
Et siste tips på 28" fronten er Philips 28PW6558, 50hz PixelPlus variant, ligger på 5295 ca. Er vel den beste TV'n rundt 5000 kroner. Litt sent for deg som akkurat har handlet (om du ikke benytter deg av 30d returretten, for den finnes på Elkjøp), men et alternativ til andre som kikker!!
TVhjemejs
Aktiv
E-post
"Paperboy" skrev:Et siste tips på 28" fronten er Philips 28PW6558, 50hz PixelPlus variant, ligger på 5295 ca. Er vel den beste TV'n rundt 5000 kroner. Litt sent for deg som akkurat har handlet (om du ikke benytter deg av 30d returretten, for den finnes på Elkjøp), men et alternativ til andre som kikker!!
Pixel Plus variant? Sludder og vrøvl! Pixel Plus er og bliver en måde at bearbejde et digitalt lagret billedsignal på og har intet, gentager intet, at gøre med et 50 Hz analogt, interlaced billedsignal!
Her er iøvrigt min vurdering af Philips 6558:
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.ph ... ilips+6558
Landede selv på et Philips 28PW6306 med buet skærm! Lavet i Frankrig. Det var nødvendigt at gå ind i servicemenuen og ændre på geometriindstillingerne for at få et optimalt billede. Det indebar at jeg måtte vælge mellem et optimalt 4:3 format eller et optimalt 16:9 format. Jeg valgte det sidste. Lyden er bestemt ikke optimal. Kabinettet svinger med. Trøster mig med kommende surroundanlæg. Men prisen var kun 3300 danske kr., så...
TVhjemejs
Aktiv
E-post
"Paperboy" skrev:Et siste tips på 28" fronten er Philips 28PW6558, 50hz PixelPlus variant, ligger på 5295 ca. Er vel den beste TV'n rundt 5000 kroner. Litt sent for deg som akkurat har handlet (om du ikke benytter deg av 30d returretten, for den finnes på Elkjøp), men et alternativ til andre som kikker!!
Pixel Plus variant? Sludder og vrøvl! Pixel Plus er og bliver en måde at bearbejde et digitalt lagret billedsignal på og har intet, gentager intet, at gøre med et 50 Hz analogt, interlaced billedsignal!
Her er iøvrigt min vurdering af Philips 6558:
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.ph ... ilips+6558
Landede selv på et Philips 28PW6306 med buet skærm! Lavet i Frankrig. Det var nødvendigt at gå ind i servicemenuen og ændre på geometriindstillingerne for at få et optimalt billede. Det indebar at jeg måtte vælge mellem et optimalt 4:3 format eller et optimalt 16:9 format. Jeg valgte det sidste. Lyden er bestemt ikke optimal. Kabinettet svinger med. Trøster mig med kommende surroundanlæg. Men prisen var kun 3300 danske kr., så...