Logo

Hjemmekino receiver, Yamaha eller Arcam?

Skriv et svar
27.04.2008 18.43.31 #1 av 6
Postet av: snordbe
Hei,

Skal kjøpe meg hjemmekino receiver, valget står mellom brukt Arcam avr-350 eller ny Yamaha rx-v863.
Hva bør jeg velge? frontene er Dynavoice M-65, center er en B & W CC6, bakhøyttalerene består av 2 stk Paradigm Atom V2.
Tv er en Loewe Aconda 32"
Dette blir første gang jeg kjøper receiver, tips mottas med takk!
Vurderer å kjøpe en SVS subwoofer for å få trøkk i sakene, noen erfaringer/anbefalinger?

Mvh
Snordbe
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.04.2008 19.07.20 #2 av 6
Hei!

Først og fremst; velkommen til forumet!

Har ikke testet noen Arcam recivere før, men de som har prøvd den har visst blitt meget fornøyde. Men den begynner å dra på alderen mtp HDMI med støtte for MPCM/ og de nye høyoppløste lydformatene. Anbefaler deg å lese gjennom denne guiden for mer informasjon etter hva du bør se etter ved kjøp av ny reciver:
viewtopic.php?f=30&t=10936

Yamaha lager svært gode recivere og de gir ett engasjerende og dynamisk lydbildet og lydsignaturen kan beskrives som nøytralt og kanskje noe "rund" i toppen. Lillebroren RX-V663 ble testet sammen med 6 andre recivere i budsjettklassen i forrige utgave av hjemmekino og fikk karakter 6. Personlig er jeg svært fornøyd med hva Yamaha nå tilbyr mtp pris iforhold til ytelse, og gir en god lydopplevelse både til film og musikk.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.04.2008 19.28.59 #3 av 6
Postet av: snordbe
Hei Tommy,

Takk for svar og velkomst hilsen!
Sjekker opp linken du la ved.

Mvh Stian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.04.2008 19.39.17 #4 av 6
Postet av: Typhoon7
Er du ute etter en hjemmekinoforsterker som fungerer bra i stereo, så gå for Arcamen.
Er du ute etter en hjemmekinoforsterker med mange tilkoblingsmuligheter og støtte for de nye lydformatene, så gå for Yamahaen.

Hva du bør velge avhenger av prisen på Arcamen og dine egne preferanser.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.04.2008 20.44.11 #5 av 6
Postet av: snordbe
Hei

Har en Arcam FMJ A32 i dag som jeg er godt fornøyd med, den selger jeg til fordel for surround receiver.
Det heller mot Yamaha mulig at jeg kjøper en SVS sub (usikker hvilken modell da jeg aldri har hatt sub før) i samme slengen, men vet ikke helt hvordan den takler musikk.

Mvh
Stian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.04.2008 20.59.08 #6 av 6
Postet av: Typhoon7
Den Arcamen har vel prosessorinngang slik at den kan brukes som effektforsterker. Hvorfor ikke beholde denne, samt kjøpe en billig surroundreciever?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar