Hei, jeg er helt fersk når det gjelder hjemmekino. Jeg har fra før av et stereo anlegg bestående av et par Klipschhorn (73 modell med oppgradert delefilter), nad 319 og en Toshiba sd200e dvd spiller. I tillegg har jeg en klipsch ksw 15 sub. Selv om både forsterkeren og dvd spilleren er gamle travere synes jeg dette anlegget låter veldi bra.
Nå skal jeg flytte i leilighet, og vurderer å gå til anskaffelse av fullt hjemmekino oppsett. Dette inkluderer LCD tv, hjemmekino receiver, dvd spiller,front høytalere, senter kanal og bakhøytalere.
Budsjettet mitt er som følger:
LCD TV: maks 11 000 (ikke ute etter det beste som finnes, eller den største for den sags skyld) har vurdert
DiBoss 32" LCD-TV LT-32HLP Wide 16:9 (1366 x 768) Noen som har erfaringer med denne?
Receiver: Maks 10 000. Her vurderer jeg
Denon AVR-2105,DENON AVR-2805, og
Onkyo 602/502(3), Noen som har erfaringer med disse? Drømmen er egentlig eg Denon 3805, men det ser ut som jeg ikke får råd i denne omgang. Vil helst ha en receiver som er god både på stereo og surround. Vurderer egenlig sterkt
Denon AVR-2105, siden man kan få denne ganske billig nå, men er usikker på om den er kraftig nok.. Noen erfaringer med denne? Vil jo ha mest mulig for pengene selvsagt
Dvd spiller: 1000 -2000. Her er jeg ikke så nøyen i første omgang..hadde vært fint om den taklet divx formatet, men det er ikke et krav.
Front høytalere: ca 5000 (en kompis skal selge sine klipsh rf3, ser ut som det blir disse)
Bakhøytalere: Har noen gamle Avance som jeg tror jeg skal klare meg med forløpig.
Senter: Maks 5000. Her er jeg usikker..lurte på
Klipsch RC 7, som ligger til salgs på avforum.no..men lurer på om den kan bli for stor.. kan en senter kanal bli FOR stor?
Vurderte også
Hjemmekinopakken til Yamaha - HTIB1000,på komplett.no, men er usikker på om receiveren er for veik til å drive klipsch rf 3. Også usikker på hvordan dette oppsettet fungerer til musikk.. noen som har erfaringer?
Ble mange spørsmål med en gang dette her...sorry..er helt fersk når det gjelder hjemmekino.
Gjør det du kan, med det du har, der du er.
(Roosevelt)