Marve Fleksnes
Aktiv
E-post
Morn folkens.
Driver og sjekker mye rundt i TV-verden om dagen, og har veldig lyst til å bytte ut min 21" CRT Philips kasseskjerm.
Jeg har vel egentlig kommet fram til 2 skjermer jeg liker. Jeg har nesten avskrevet Plasma som et alternativ, da jeg kommer til å bruke TV-en i et rom med mye lys og at jeg kommer til å spille en god del og kanskje kople opp en HTPC.
De TV-ene jeg ser for meg er
Sony Bravia KDL-40D3000 og
Samsung LE40M87
Jeg må være ærlig og si at jeg er svak for høy oppløsning. I PC-verden pleier det å stemme at jo større jo bedre, men ser jo her på forumet at dette ikke alltid er tilfellet. Det sies at hvis man sitter lenger enn 2-3 meter fra TV-en, vil man ikke se forskjellen på 1080p og 720p. Saken er at jeg kommer til å sitte akkurat 2 meter fra TV-en. Hva nå?
Jeg føler at hvis jeg, f.eks kjøper en PS3 og veit at den kan vise spill i 1080p, men at jeg bare får dratt nytte av 720p, går glipp av noe.
Sånn, det var om TV. Har noen andre spørsmål også.
Jeg bor i et borettslag som har avtale med Canal Digital. Kan da skaffe meg en dekoder og få digitale TV-signaler. Canal Digital har jo nettopp begynt med HD-signaler på Kabel-TV. Hvis jeg skal ha ny TV, vil jeg selvfølgelig dra nytte av dette. Hørte at det var litt kluss med Canal Digital boksen hvis man brukte den med noen Samsung modeller. Vil det være best å vente med å kjøpe en HD-dekoder, og heller bruke en vanlig med PVR-funksjon fram til da? Får man dekoderen til odel og eie, eller leier man den bare?
Det burde være alt jeg lurer på.
På forhånd takk.
AndreWerdenskrieg
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Skal du sitte så nærme skulle du få bra utbytte av full hd ( 1080p).
I de tester jeg har sett har Sony kommet best ut. Har selv sett forrige generasjon av Sony og det er den beste LCD'en jeg har sett. Har oppfatning av at Samsung sliter med stor feilprosent på TV'ene sine.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Marve Fleksnes
Aktiv
E-post
"AndreWerdenskrieg" skrev:Skal du sitte så nærme skulle du få bra utbytte av full hd ( 1080p).
I de tester jeg har sett har Sony kommet best ut. Har selv sett forrige generasjon av Sony og det er den beste LCD'en jeg har sett. Har oppfatning av at Samsung sliter med stor feilprosent på TV'ene sine.
Har fått litt av det samme inntrykket som deg ang. Samsung. Det nye dillemaet nå er jo at Sony'n bare har 720p. Da er vi vei like langt vil jeg tru.
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Under 50" har dette lite å si. Ville anbefalt deg sony, da de altid har fått godt skusmål for sine LCD skjermer.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Marve Fleksnes
Aktiv
E-post
Var på Siba i dag og så på Samsungen. Syns bildet var veldig bra, fine farger. Trur det var HD-materiale de viste fram forresten. Trur jeg blir å bestille den. Tenkte å bruke SHG.no, siden det er billigst ifølge prisguiden.no, noen gode/dårlige erfaringer med de?
Dreamlord
Aktiv
E-post
jeg har hatt Sonyen i en og en halv uke nå og er VEEELDIG godt fornøyd. Har digitaldekoder fra Canal Digital, og bildet blir dritbra!!