Hei og velkommen til forumet!
Skrotnisse sier mye fornuftig her og det er sant at det lett kan bli forvirrende å velge i denne jungelen av utstyr, spesielt når mange personer gir mange forskjellige alternativer. Men husk at det er viktig å høre på så mange forskjellige alternativer som mulig slik at du ender opp med den lyden du liker!
Her er allikevel ett alternativt oppsett som jeg mener du bør se nærmere på:
Når det gjelder reciver valget ville jeg også gått for en Yamaha RX-V1900 (*evt V1800 hvis du vil spare noen kr, da forskjellene er små). Har selv Yamaha RX-V1800, men jeg anbefaler ikke Yamaha RX-V1800 pga dette selvfølgelig, hadde jeg ikke vært fornøyd hadde jeg nok solgt den. Dette er ikke tilfelle og kan derfor varmt anbefale denne og tror den vil passe godt i ditt oppsett, men dette må du selvsagt vurdere selv, gjerne lån med deg en av de fra Hifiklubben og Elkjøp etc for sammenligning. Den er godt utstyrt med bla 4*HDMI, i hjemmekinoen er den engasjerende og dynamisk og gjør en fabelaktig jobb. YPAO er også meget god og optimaliserer til lytteposisjon.
(*Produktsammenligning:
http://www.hjemmekino.no/database/compa ... DS=167,204)
For mer informasjon om begreper etc, se her:
viewtopic.php?f=30&t=10936Når det gjelder valg av høytalere ville jeg sett nærmere på blant annet Klispsch sin RF-Serie, B&W CM7 og Dali Mentor. Klipsch er noen meget morsomme høytalere å ha den spiller med dynamikk og morro. Den burde dog kombineres litt med omhu da den kan være litt spiss i toppen for noen. Ellers har den en høy følsomhet og krever ikke allverden av kraft før den spiller bra, selv om det er å foretrekke med mye kraft selvfølgelig. B&W CM7 har jeg selv og valgte denne grunnet at det var en høytaler som spilte akkurat slik jeg likte, en meget god mellomtone, diskanten er kanskje litt "rund", men mister likevel ikke detaljene i det øverste frekvensspeskteret. Har gjort en liten test av produktet her:
viewtopic.php?f=34&t=10026Nye bilder er i min hjemmekinopresentasjon. Dali Mentor har en behagelig diskant og er ikke like spiss som Ikon serien er, den gir ett behagelig lydbilde og kan også gi mye futt i hjemmekinoen hvis du har nok power å fore den med.
Er også en forddel å ha alle høytalerne fra samme serie slik at lyden blir helt lik rundt hele.
Når det gjelder BD-spiller kan du like godt gå for en Sony BDP-S350 da forskjellene mellom de to visstnok skal være små:
http://www.dingz.no/php/art.php?id=792590Angående prosjektor valget ditt har jeg ikke fått sett så mange av disse i det siste og vil derfor ikke uttale meg om dette.
Som sagt: ikke meningen å skape ytterligere forvirringer, men det er en forddel å ha noen alternativer før du velger å mener du bør lytte til disse.
Lykke til i jungelen!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV
"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)