Logo

Hjelp til plassering av Optoma 803

Skriv et svar
15.04.2008 13.41.03 #1 av 2
Postet av: pycno
Heisann, jeg trenger litt hjelp med plassering av prosjektor.

Slik planen ser ut skal det henge et rammelerret på veggen over et databord.
Lengden på rommet er 3985mm.

Tak
Plass til overs - 9,0cm
Offset - 37,6cm
Rammelerret 84" - 119,0cm
Databord - 80,0cm
Gulv

Med dette lerretet på rommet blir utfordringen å få prosjektoren til å henge i taket med midten av linsen maksimalt 9cm under takhøyde. Det er veldig liten plass men jeg tror det skal gå akkurat med litt kreativ fjøsmekk.

Et mulighet kan være å lage en slags hylle inntil veggen og legge prosjektoren oppned på den? Da skulle det være mulig å prosjektoren til å ligge klint inntil taket.

Noen som har noen realistiske ideer eller løsninger her? Foretrekker egentlig ferdige løsninger men kan sikkert få tak i verktøy til å snekre litt selv hvis det blir nødvendig.

Det enkleste hadde nok vært å gå for en annen prosjektor, grunnen til at jeg sikter inn mot Optoma HD803 er at min bror har denne og jeg syntes den var veldig bra. Jeg har faktisk ikke sett nærmere på andre prosjektorer men vet at HD803 vil jeg ikke bli misfornøyd med - tar gjerne imot tips til mer plasseringsvennlige prosjektorer :)
Optoma HD800X; Yamaha 663; Jungson 2x200w; Dynabel S23; Denon 2800 MKII; Xindak FS-1 og FA-1 kabler
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2008 13.57.28 #2 av 2
Postet av: guran1942
Hvis jeg har forstått det riktig er HD803 usa modellen som tilsvarer HD800x?

Har selv nylig montert HD700x og mener å huske at det er oppgitt en minste avstand til tak på 15cm fra produsenten.
Regner med at det her er snakk om enten varmeproblem i projektoren ved montering mindre enn 15cm fra tak, eller brannfare.
Du burde kanskje sjekke dette med broren din som har en slik prosjektor, eller laste ned manual fra nettet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar