Logo

Hjelp til den rette musikken?

Skriv et svar
27.02.2006 23.42.14 #1 av 4
Postet av: kid
Er opprinnelig en kar som hører mest på In Flames, Slayer, Rammstein og den type musikk, men etter at lyd&bilde interessen steg til skyene; har jeg blitt "forelsket" i låter som Opeth - To Bid You Farewell, der alt "lekes" med ørene..

Lurte på flere "alternativer" til slike låter/spilling; rolige og dynamiske, gjerne gitar-spilling etc. Noen kaller det vel "sovne-til" & "go`natt" musikk, mens jeg mener det er skikkelig lyttemusikk man legger merke til mer og mer hver gang det spilles.

Kom gjerne med noen gode lister.. alt som kan karakteriseres innenfor min vanskelige forklaring :wink:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2006 08.59.34 #2 av 4
Postet av: Jimmern
"kid" skrev:Er opprinnelig en kar som hører mest på In Flames, Slayer, Rammstein og den type musikk, men etter at lyd&bilde interessen steg til skyene; har jeg blitt "forelsket" i låter som Opeth - To Bid You Farewell, der alt "lekes" med ørene..

Lurte på flere "alternativer" til slike låter/spilling; rolige og dynamiske, gjerne gitar-spilling etc. Noen kaller det vel "sovne-til" & "go`natt" musikk, mens jeg mener det er skikkelig lyttemusikk man legger merke til mer og mer hver gang det spilles.

Kom gjerne med noen gode lister.. alt som kan karakteriseres innenfor min vanskelige forklaring :wink:


Når jeg var å fikk testa anlegget som jeg nå har kjøpt, satte HiFi-klubben på ei plate med en for meg ukjent artisk. Allan Taylor. Dette var som balsam i mine ører. Nyyydelig gitarspill, og en serdeles behagelig stemme! Han har gitt ut mange album, men albumet jeg bare MÅTTE ha, het "Allan Taylor - Colour of the moon". Dette er ikke ei plate som selges på hvert hjørne, men KUN via stockfisch-records.de Absolutt verdt å ta en titt på nettsiden der. Jeg bestillte, og to dager etter lå plata i kassa. Du får også en liten gratis lyttesnutt inne på nettsiden. Plata måtte forhåndsbetales via nett, men ingen problemer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2006 11.20.10 #3 av 4
Postet av: Headbanger Man
Kjøp en skive av "A Perfect Circle". Hør på en låt de har laget som heter "The Noose". :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2006 20.31.39 #4 av 4
Postet av: kid
Takk for et par svar:wink:
A Perfect Circle er selvfølgelig allerede i samlinga, hehe.. liker mange av låtene fra APC.
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar