jornbr
Aktiv
E-post
Må først si at jeg har vært på Siba i dag og fått byttet inn mot en ny(samme modell), men problemet er det samme på den og.
Problemet er når jeg bruker GET dekoderen, den med harddisk, så jeg også har fått byttet pga samme problem (løste seg selfølgelig ikke).
Problemet:
I selve sendingen er det og tilgang til problemet, MEN spessielt i reklamepausene når det skiftes bilde begynner det å kødde orntlig på skjemen. Da Flimrer det noe helt iriterende i et par sekund, og 6 av 10 ganger detter bilde helt ut og skjermen blir helt svart, det og i et par sekund(lyden detter og ut).
Har prøvd å fikse dette med å forandre på innstillingene i menyen på både TV og Dekoder, men det hjelper ikke.
Jeg bruker Gode kvalitets kabler å har prøvd å bytte dem om siden dem er av forsjellig merke, det nyttet ikke.
Når jeg da kjører signalet gjennom minn DVD opptaker (Sony RDR-HX910), forsvinner problemet. Bruker Komponent utgangen på den, har og prøvd Scart problemet forsvinner uansett.
Men å bruke DVDen som "signalrenser" er bare en midlertidig løsning fra minn side, men er jo gla det funker.
Sliter noen andre med det samme?
Har Du kansje en løsning på problemet?
Da blir jeg gla...
Jeg har lyst å beholde denne TVen, for jeg syns den er det beste på makedet nå.
olekhh
Aktiv
E-post
Problemet ligger i Get dekoderen. Tuneren i dekoderen og Samsung TV'en snakker ikke så godt sammen. Dette gjør seg i utslag i spesielt lyse bilder osv (ved flimring/bortfall av bilde). Jeg har selv vært i kontakt med Get og de lover en software oppdatering iløpet av denne uken, men dette har Get sagt siden Januar. Det er bare enkelte modeller av LG og stort sett alle nye Samsung modeller som har dette problemet.
Ta kontakt med Get support for å få svar på når sw oppdateringen til dekoderen din kommer.
Ole
olekhh
Aktiv
E-post
Fikk dette svaret fra Get support idag:
Viser til din henvendelse.
Dessverre er denne oppdateringen utsatt, teknisk avdeling jobber fremdeles med å teste oppdateringen. Vi har per dags dato ikke fått tidspunkt for når denne er klar. I mellomtiden vil jeg anbefale deg å benytte det andre SCART-uttaket bak TV'en din, dette fungerte på min Samsung, bildet blir noe dårligere men det er ikke mye merkbart.
Med vennlig hilsen
Get® support
Hadde selv en LE40R89 som jeg måtte levere tilbake grunnet dette problemet. Venter på oppdateringen som skal komme slik at jeg kan kjøpe meg LE40M87 som jeg har siklet på en stund..
Ole
jornbr
Aktiv
E-post
Hei. Takk for svar
Ser man det, Get svarer.
Har dem holt på å teste oppdateringen siden Januar da?
En kan jo lure på hvor lenge dem testet den softwaren som er i den nå. Den har noen gremlins i seg gitt.
Skifte skart inngang bak på TVen nyttet ikke oss meg.
olekhh
Aktiv
E-post
Å skifte Scart funket ikke for meg heller. Jeg har kjøpt meg en LG 37lf66 og venter litt med Samsungen til Get har løst problemet..
Ole