Logo

Grundig Vision 32"

Skriv et svar
31.01.2006 12.30.18 #1 av 10
Postet av: milleniam
Vurderer å kjøpe en slik tv, den koster 18 000,- og er 32" stor.
Jeg har bedt om å få et pristilbud på denne og har svart at jeg slår til i dag hvis jeg får et godt tilbud.

Jeg så på denne tv'en i butikken, og ble ganske fornøyd, men er det noen ulemper med denne tv'en? Har dere noen erfaringer / tips til meg angående dette?

Er det i utgangspuktet en stiv pris når den er veil på 18 000?

Hadde vært fint med noen kjappe svar..

På forhånd, takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2006 21.15.42 #2 av 10
Postet av: xuax
Personlig synes jeg det finnes bedre alternativer i den klassen. Ville tittet på LE32M51/M61 og RZ32LX2. Ett lite tips er å få ut noen pristilbud fra de ulike kjedene og spør om de kan matche den prisen med den tv'en ( eks få ut ett pristilbud på grundigen og gå til elkjøp og spør om de vil matche den prisen på en LX2 eller om du må gå å handle ett annet sted)
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2006 11.46.22 #3 av 10
Postet av: milleniam
Jeg skulle få den for 2000 billigere hvis jeg kjøpte med et bordstativ til 4000,-

Jeg vurderer også en http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_00002ZiU2bR5?ProductID=zjXD4QFWryEAAAEEzldvojK8&CatalogCategoryID=wWbD4QFW1gMAAAEHn7pTJ5PF&filename=productpage_text%2c%20producttype_text%2c%20prodtypes_vartypes_text# panasonic. Jeg så at denne tv'en i forhold til grundigen jeg så på ikke har HD-stempelet. Men jeg så på filmer og litt forskjellig på begge tv'ene i butikken og synes at panasonicen har bedre bilde enn grundigen! Er det noen ulemper med denne tv'en? De i butikken mente at grundigen var et bedre kjøp, men jeg er litt usikker :?

Det som skremmer meg litt med panasonicen er at når man drar fingeren over så er det ikke en beskyttelsesplate slik som det er på grundigen..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2006 11.54.43 #4 av 10
Postet av: milleniam
Hvordan er LG'en i forhold til grundigen forresten? Den så ikke så aller værst ut og hvis jeg kan få den ned til 18 000 er det jo noe jeg absolutt kan vurdere :)

Han i butikken sa også at grundig har vunnet mange tester og at er meget bra på bildekvalitet , dette utifra hva han har lest i tester , blader og nett.

Man kan jo aldri helt vite hva man skal stole og ikke stole på..
Blir litt forvirra av alle merkene og spesifikasjonene :oops:
Så det ender opp med at jeg tror prisen avgjør om det er kvalitet og bra bilde. Det er jo ganske mye å velge imellom også.

Det jeg vet er at jeg egentlig ikke vil bruke mer enn 18 000,- at jeg skal ha en lcd skjerm. Finner lite med tester på grundigen forresten=/ Noen som har lest en test på den? Den heter for vision 1 eller vision 2 32"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.02.2006 11.33.02 #5 av 10
Postet av: xuax
Spør han hvilke tester, hvis du leser litt på forumet her er det mange som er positiv til LG'en. Gå innom flere butikker og ta med pristilbud fra andre.

foresten ville jeg ikke tenkt på den panasonicen ettersom den ikke har HDMI/DVI inngang.
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2006 15.35.50 #6 av 10
Postet av: Balle
Hei!

Jeg har en litt dyrere Panasonic-modell, som er litt dyrere (fikk den for 16' hos Elkjøp):

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e ... cification

Den er jeg veldig fornøyd med. Anbefales! Flott bilde, med glimrende sortnivå og flotte farger. Bra på TV-signaler (analog kabel), men spesielt super fra DVD med komponentkabler og progressiv scan. Har ikke fått testet de digitale inngangene.
Balle Klorin
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2006 02.39.53 #7 av 10
Postet av: milleniam
Denne panasonic modellen du snakker om koster 17 000 (internettpris på elkjop.no) Selv om det skulle være noe med den om jeg bestiller den på nett så burde vel nærmeste elkjøp butikk hjelpe meg? Noen som har erfaringer med hvordan denne er i forhold til grundigen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2006 12.55.20 #8 av 10
Postet av: hnilsen
Denne selger de visstnok for 14.000 hos TV-sentralen i Haugesund. Samme modell og størrelse. Min kjære mor er på utkikk også, ser du :-)

Jeg leter også etter informasjon om denne TV'en, men finner ikke så mye. Kanskje ikke så rart, finnes jo en fantasilion forskjellige merker og modeller...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2006 00.05.37 #9 av 10
Postet av: minhjemmekino
Hei

Håper for all del at du ikke har kjøpt den TV-en som er alt for dyr. Etter bildekvalitet å dømme burde den ligge på 10 000 +... Samsung har en MYE bedre TV som noen plasser selges til ca 12 000,- hos de billigste butikkene.

For all del er dette en fin TV av utseende men med en elendig oppløsning (1280 x ???) og med ett bilde som ikke i det hele tatt står til prisklassen så er det delvis katta i sekken, ihvertfall for en pris på 18 000,-

For all del er det en fin TV men ikke verdt prisen.

Kjøpte meg en 37 tommer Amoi hos Lefdal som nærmere parkerte Grundigen i billedkvalitet og knuser den med hensyn på oppløsning (1920 x 1080).

Bruker TV-en på ca 2 meters avstand, den er koblet til med en 15 m lang antennekabel med 3 forgreininger og 1 skjøt. Likevel leverer den bildekvalitet som er mer en bra nok å se på fra 2 meter.

Kjøp den på Elkjøp og prøv den i opp til 30 dager, lever den tilbake hvis du ikke er fornøyd. Garanterer at du vil beholde den...
Aldri for mye effekt!! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2006 00.06.43 #10 av 10
Postet av: minhjemmekino
Hei

Håper for all del at du ikke har kjøpt den TV-en som er alt for dyr. Etter bildekvalitet å dømme burde den ligge på 10 000 +... Samsung har en MYE bedre TV som noen plasser selges til ca 12 000,- hos de billigste butikkene.

For all del er dette en fin TV av utseende men med en elendig oppløsning (1280 x ???) og med ett bilde som ikke i det hele tatt står til prisklassen så er det delvis katta i sekken, ihvertfall for en pris på 18 000,-

For all del er det en fin TV men ikke verdt prisen.

Kjøpte meg en 37 tommer Amoi hos Lefdal som nærmere parkerte Grundigen i billedkvalitet og knuser den med hensyn på oppløsning (1920 x 1080).

Bruker TV-en på ca 2 meters avstand, den er koblet til med en 15 m lang antennekabel med 3 forgreininger og 1 skjøt. Likevel leverer den bildekvalitet som er mer en bra nok å se på fra 2 meter.

Kjøp den på Elkjøp og prøv den i opp til 30 dager, lever den tilbake hvis du ikke er fornøyd. Garanterer at du vil beholde den...
Aldri for mye effekt!! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar