Logo

Fujitsu P42VHA

Skriv et svar
01.09.2004 20.15.00 #1 av 6
Postet av: VR
Er det noen som har erfaring med denne 42" plasmaen, som HiFi-klubben selger for 34 995,- nå?

Bildet så utrolig bra ut i butikken.

mvh

Vegard
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.09.2004 21.08.23 #2 av 6
Postet av: Rune
Det er ikke tvil om at dette er et meget godt apparat (blant de aller beste).

Men med tanke på at prisen er såpass høy i forhold til Pansonic sin 42PA30 som ellers er veldig lik min har tuner og er regnet som den beste Plasma TV'n på markedet så ville jeg nok heller satset på Panasonic.

Sammenligning av produktene:

http://www.hjemmekino.no/database/compa ... ?PIDS=58,7
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2004 04.58.04 #3 av 6
Postet av: VR
Takk for svaret. Veldig beroligende å høre. Etter mye reserarch dro jeg opprinnelig ut for å kjøpe Panasonic 37PA30.

PÅ et stopp underveis på HiFiklubben ble jeg imidlertid så imponert av bildet til Fujitsuen at jeg endte med å bestille den isteden uten å ha lest en eneste omtale av den. (Veldig ulikt meg...) (Shrek og Gladiator så fantastisk ut på den..

Fikk den i går inkludert tuner og veggfeste (tilsammen 7500,-) på kjøpet.

Vet du hvordan den takler raske bevegelser? Er kunstige artifakter(?) noe problem med denne?

mvv

Vegard
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2004 07.12.15 #4 av 6
Postet av: Rune
Raske bevegelser er ikke noe problem på denne.

Når det gjelder graderinger i fargene så er det littegranne, men pga av 10 bits fargedybde så er det på høyde med Panasonic og Pioneer.

Så du betelate med andre ord 34995,- inkludert tuner og veggfeste? Da blir det jo et godt kjøp. Utseende messig så er den nok penere enn PA30.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2004 21.20.20 #5 av 6
Postet av: VR
Stemmer. 34990,- inkl feste & tuner. Er også enig i at den er penere å se på enn Panasonic. Mer stilren.

Så du nevnte i et annet innlegg at oppløsningen (852 x 480) ikke er så egnet til pc-spill. Litt synd, Hadde nok planer om å bruke den til det fomålet også. Jeg går ut fra at en må opp på en helt annen oppløsning\prisklasse for å få plasma som gir godt pc-bilde?

Har tanker om å skaffe en prosjektor i tillegg med tiden. Ser litt på LCD med oppløsning på 1280x720. Vil dette gi et bedre bilde for pc-spill?

Vegard
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2004 22.03.08 #6 av 6
Postet av: Rune
Du må nok opp på 1024 x 768 for å få en ok oppløsning til PC bruk.

Pga av innbrenningsproblematikken vil nok alltid en LCD være best til PC bruk.

En projektor er nok et umerket valg til enkelte typer spill, (bilspill og annet tøft) Andre ting gjør seg kanskie ikke så på et lerret. (The Sims kanskje)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar