Logo

Forsterker til Proson Twin 2010

Skriv et svar
18.07.2008 07.07.09 #1 av 3
Postet av: munnharpa
Kunne trengt litt tips og hjelp ved valg av forsterker til disse høytalerne. Skal drive 4stk, og det må være surround.
Forsterkeren må ha HDMI innganger slik at jeg kan koble TV, spillkonsoller etc. til.

Har sett på Yamaha RX-V661, men leste igjennom en test av den at den hadde problemer med å kontrollere høytalerne om man skrudde opp høyt. Har også sett igjennom Harman/Kardon AVR145, men den hadde ikke HDMI utganger.

Så om dere vet om noen forsterkere som passer mine kriterier, så gjerne legg ut noen urler med tester eller info. Jeg vil ikke noe særlig høyere i pris enn 5500,-

Noe annet jeg lurer på hva 5.1 utgang er. Så at H/K AVR145 hadde 5.1 inngang, men ikke utgang. Er dette noe spesielt viktig?

Mvh!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.07.2008 11.25.18 #2 av 3
Postet av: Zleepyme
I den prisklassen vil det være vanskelig å få en reciver til å være strømsterk nok. Integrert stereoforsterker i den prisklassen vil gi deg bra futt i 2 kanaler, men ikke noe surround, eller HDMI. Hvis RXV 663 har pre out for effektforsterker, så kan du bruke den som for forsterker til frontene, men da havner prislappen en ca 5000lapp opp for en effektforsterker.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.07.2008 14.31.52 #3 av 3
Postet av: munnharpa
Mulig jeg går tilbake til RX v661 da, siden den har HDMI osv. Regner med at den skal klare å gi nok futt til meg på rommet uansett.

Noen her som har denne forsterkeren som har noen meninger om den?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar