ohauback
Hjemmekinosjef
E-post
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Hvis det blir slik så er det svært tåpelig. Men en repressenntant fra musikerne som pratet på Dagsrevyen sa at det ikke kom til å bli slik. Det ville være lov å kopiere musikken over til MP3 spilleren.
Uansett så blir det vel bare en papirlov. Politiet har ikke kapasitet eller ønske om å forfølge folk som kopierer CD'n sin inn på MP3 spilleren.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
ohauback
Hjemmekinosjef
E-post
Okey.. Bra at musikerne sier det ikke blir slik!
Men uansett er det jo et utrolig tullete forslag fra politikerne sin side.. Men det er vel sånn dem er!
mariusm
Kunnskapsrik
E-post
jeg har selv en far som er politi, og han mener dette forslag er helt tåpelig... politiet vil ikke og kan ikke følge opp en sånn lov...
jeg kommer i hvert fall ikke til å følge den om den kommer.
Mvh
Marius
nutts
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
En slik lov, hvis den går igjennom på stortinget, gjør oss til en hel nasjon med Lovbrytere, uansett om polititet har midler til å følge den opp eller ikke.
Selvsagt skal de som lager filmer og musikk tjene penger på produktet sitt, men kansje problemet ikke er allt som blir kopiert, men bransjen selv.
Jeg tror musikk bransjen spesielt, bør ta en titt på prisene sine feks.
En musikk cd koster i dag ca 190kr, jeg klarer fint å betale det, men føler att jeg får mer når jeg kjøper en film til 129 kr, på DVD. Skjønner godt att mange pirat kopierer mp3 når en musikk CD koster såpass mye.som den gjør.
Jeg har en del Mp3 og film i Divx format, men jeg kjøper ALTID det som jeg liker å høre på og se på i kinoen min.
Jeg har vel ca 500 musikk cd plater, nær 400 DVD film og 100 LAserDisk, så jeg har overhodet ingen dårlig samvittighet hvis jeg laster ned en Mp3 fra nettet for å høre om jeg skal kjøpe den nyeste plata til Morten Abel.
Jeg synes politikerene heller burde bruke dagen sin til noe som kan gi nasjonen Norge noe bedre, å ikke gjøre OSS som betaler lønningene deres til kjeltringer for bagateller.
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )
http://www.lmbk.no ( modellbiler )
regor
Hjemmekinosjef
E-post
Har sendt en sint mail til Kultur og kirkedepatementet. De er skikkelig ute å kjører her altså. Vi lever tross alt i 2005, men det er det tydeligvis ikke alle som har fått med seg. Hvis det er flere som fikk veldig lyst å si noen koselige ord til folka som styrer landet vårt så kan dere bruke denne mail adressen:
bengt.hermansen@kkd.dep.no
Han står som kontakt person i denne pressemeldingen.
http://odin.dep.no/kkd/norsk/aktuelt/pr ... ok-bn.html
Vargen
Aktiv
E-post
regor
Hjemmekinosjef
E-post
De har jobbet overtid i kulturdepatementet i helgen, fikk dette svaret på mail i dag:
Hei,
Som du sikkert vet er dette gjennomføring av et EU-direktiv. Uansett:
Det er bare hvis du kjøper CD med kopisperre dette vil være noe problem. Som du sikkert vet er de fleste CDer uten slik sperre i dag. Dersom du leser i proposisjonen vil du se at det er lagt vekt på å videreføre retten til å kopiere til privat bruk. Staten skal betale 52 mill. kr. i kompensasjon til bransjen hvert år for at denne retten skal bestå, jf. proposisjonen s. 43. Hvis bransjen ikke følger opp, men begrenser denne retten for mye, vil det vurderes lovendringer for å sørge for at dette kan skje, jf. proposisjonen s. 126.
Mvh
Bengt O. Hermansen
Kultur- og kirkedepartementet
Postboks 8030 Dep
0030 Oslo
Tlf.: +47 22 24 80 42
Faks: +47 22 24 80 39
mailto:
boh@kkd.dep.no