Logo

Er DreamScreen V2 rammelerret et godt lerret?

Skriv et svar
27.01.2008 01.22.55 #1 av 4
Postet av: Cadger
Jeg vurderer å kjøpe en pakke med BenQ W10000, HDMI-kabel og DreamScreen V2 BrightWhite WideFrame 16:9 230 cm/106" fra avshop. Prisen blir litt i overkant av 20000,-. Det synes jeg høres rimelig ut.

Er det et lerret av god kvalitet? Etter hva jeg har funnet så virker det som om AVshop selv produserer eller importerer Dreamscreen. Derfor er det ikke lett og finne tester og slikt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2008 11.40.28 #2 av 4
Postet av: Torja
Nå har jeg samme lerret type selv, så det kan hende jeg er litt partisk, men jeg finner det meget godt uten å egentlig ha noe særlig å sammenligne med. Har hatt BrightWhite først med en dlp PJ og det fungerte meget godt. Har nå DynaGrey med bl.a. SXRD PJ, det fungerer også godt.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2008 21.01.07 #3 av 4
Postet av: Cadger
Har du god lyskontroll i rommet ditt, Torja? Det er interassant at du har den grå versjonen av lerretet og at det fungerer bra. Jeg har trålet nettet etter informasjon om gain-faktor og grå versus hvite lerret. Jeg blir nesten gal av det, skulle ønske det var et enkelt fasitsvar. Men etter å ha lest litt så heller jeg kanskje mot en grå duk. Men jeg er fremdeles svært usikker.

Jeg kan nevne at jeg dropper W10000, det vil bli en Epson TW2000 i stedet. Kinorommet vil få tilnærmet full lyskontroll. Vil det i dette oppsettet fornuftig med et Dynagrey-lerret med 1.0 gain?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.01.2008 00.00.32 #4 av 4
Postet av: Torja
Dynagrey-lerret med 1.0 gain høres bra ut.
Grått mot hvitt blir litt etter egne preferanser. Grått skal gi bedre sortnivå. Hvit mere korekte farge gjengivelse. Men har du god lyskontroll og Epson sin TW2000 skal være svært god på sortnivå, så kan du trygt kjøpe hvit også. Men på LCD PJ har det tradisjonelt vært best med grå lerret, da dette hjelper til med sortnivået. Hvit ser hvitt ut med grått lerret også. Det er verre å lure øyet til å tro at grått er noe annet en grått og ikke sort. Det går vistnok også ann å få slike dukprøver så kan man se hva man foretrekker.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar