Logo

Epson EMP-TW980

Skriv et svar
09.06.2008 08.58.22 #1 av 2
Postet av: OleChris
Hei

Jeg mottok min første prosjektor til hjemme bruk i forrige uke. Jeg bestilte en pakkeløsning hos AVshop.no med lerret og HDMI kabel. Lerretet var en DreamScreen 120" ramme lerret. I tillegg bestillte jeg et takfeste av typen B-TECH Universal takfeste (BT881). Skal ikke si mye om dette takfeste enn at det [u]ikke [/u]er å anbefale. Dette feste var ganske løst og prosjektoren var vanskelig å justere, og når du først har klart det, må du passe på å ikke røre prosjektoren. Nok om feste.
Lerretet var imponerende. Var litt bekymret at det var i det støreste laget, men etter montering ble det meget imponerende på veggen min. Monteringen vil jeg kalle medium vanskelig men det hele kom opp i løpet av en times tid for to personer. Og det ble meget pent.

Sitteplassen er en hjørnesofa (7m fra bak vegg til lerret). Prosjektoren må være minimum 4m ifra lerrete for å få fullt bilde på 120". Kan zoome inn, men ikke mer ut.

Litt om selve prosjektoren: Den kom i en pakke med fjernkontroll, strøm kabel, dokumentasjon på CD og en liten quick guide. Vel å merke seg: Prosjektoren er hvit og ikke grå som den kan se ut på bilder. Litt større enn det jeg trodde. Instillingen er enkel, med et sikte bilde hvor man letterer kan justere med. Dette hadde selfølgelig vært enda enklere hadde takfeste vært bedre. Tilkoblinger er som oppgitt; KomponentVideo, S-Video, Compositt, HDMI, VGA og en ny en for meg D-Scart sak.
Koblet til min Get dekoder til prosjektoren (ikke HD, er bestilt nå) via Video inngangen. Bildet ble veldig bra, faktisk bedre her enn hva jeg har på min Amoi 40" LCD tv. Instillingene var enkle og jeg har ikke gjort mye endringer utover fabrikk innstilligene.
Blidet trenger ca 2 min for å bli lyssterk nok. Jeg demper lyset godt for å få best bilde uten at jeg egentlig trenger det. Bilde er sterkt nok som en vanlig TV. Blidene er dype og meget troverdige. Fargene virker veldig riktige og sort nivå er for meg helt upåklagelige. Jeg så litt av SIn City og det vil jeg si er en ganske mørk film og den gjorde seg veldig bra på prosjektoren.
Prosjektoren er meget stillegående, man legger ikke merke til at den lager lyd mens den er igang. Kun når man slår den av, da hører man kjøle viftene, men dette er et sunnhets tegn spør du meg.

Senere denne uka skal jeg plukke opp HD dekoder, koble til XBOX og Wii og skrive mer i denne tråden hvordan Expson EMP TW-980 egner seg. Men hittils har det blitt meget populært å besøke meg for å se fotball EM på 120 imponerende tommer :)


OCB
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.06.2008 11.10.58 #2 av 2
Postet av: Torja
Hei, flott omtale og gratis med kjempe prosjektor...
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar