Logo

DVD, divx og oppskalering

Skriv et svar
23.01.2008 09.37.04 #1 av 3
Postet av: Cowboy
Hei! Var litt kjapp på labben på netthandelen igår - og kjøpte en Proson DVD spiller med HDMI tilkopling og med påståtte muligheter for avspilling av MPEG 4. Kjøpet var rimelig nok - i overkant av kr.300,- men hva hjelper det om spilleren er ubrukelig? Vel, det som gjør at jeg tror jeg nok var i overkant hissig på budknappen er nemlig at det er et par funksjoner jeg ønsker meg av en DVD spiller som det "så ut" som om denne hadde, men som jeg mistenker den ikke for å ha likevel.... Og her kommer jeg til spørsmålene; Når det står at spilleren kan avspille MPEG 4 format, betyr det at den kan avspille DIVX filmer brent ut på DVD? Og - det at den har HDMI tilkopling, betyr det at den kan oppskalere til HD format? Tviler vel på om jeg får de svarene jeg ønsker meg her... :/ Nedenstående link er til omtalen av spilleren på Netthandelen.

http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx? ... 3&StuntID=
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2008 17.15.53 #2 av 3
Postet av: arntos
Står ingenting om at den spiller DIV-X eller oppskallering. MPEG4 som du refererer til er vel ikke det samme som MP4 som det står i annonsen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.02.2008 00.19.07 #3 av 3
Postet av: Cowboy
Kuler og krutt - denne tar både xvid og divx rett fra USB porten! (og mp4 har ingenting med Mpeg 4 ågjøre - jmf forrige poster, men det handler litt om å måtte omforme format via ulike kodeks i forhold til video)

Lover å komme tilbake med eventulle opp og nedturer i forhold til oppskalering når det gjelder denne DVD spilleren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar