Naits
Aktiv
E-post
Heisann.
Jeg har sett litt på dette med HTPC, og jeg har veldig lyst til å lage meg en slik en, og koble til en projektor, lerret og et lydanlegg.
En slags "billig-løsning" som slår 32"'ern som står nede i stua
Og i den forbindelse lurte jeg på om kanskje DreamBox 7000S ville vært et alternativ?
Eller, hvorfor jeg burde velge å lage en egen HTPC istedet for å bruke DreamBox.
Og med tanke på projektor, så vil det nok ikke bli dyre greiene. (hvis prosjektet blir gitt liv. Må sjekke ressursene nå etter jul
)
Jeg tenker på en slik projektor:
Epson Projektor EMP-S1L
Hva er tankene omkring dette? (Hovedsaklig spørsmålet om hvorvidt jeg burde bruke DreamBox istedet for en egenkomponert HTPC.)
På forhånd takk! Og en god jul!
Mvh,
Naits
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Har selv en kompis med 2 stk 7000. De funker utmerket med de takler ikke DiVX da prosessoren er for svak.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Naits
Aktiv
E-post
Da fungerer det jo kanskje å "streame" den fra PCen da?
Siden det er 100mbit-nettverk på denne saken
Men, hva tror du om valg av projektor da? Blir det grusomt å se film på? Eller er det bedre enn en dårlig 50hz 32" widescreen CRT-TV?
Takk for svar, og god jul
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Ville valgt en annen projektor. I det minste en med 16:9
Tror ikke det blir noe bedre å streame fra pc da det fortsatt er prosessoren på dreamboxen som må brukes til dekoding.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Naits
Aktiv
E-post
Hvilket alternativ blir det da, til en overkommelig pris for en student?
Absolutt maximum-pris er 10000kr, men ser helst ikke at prisen er så mye mer enn hva den er på den fra komplett
Granberg
Kunnskapsrik
E-post
jeg anbefaler benq5120. den koster 9000 og er mye bedre enn epson S1L
hifiklubben.no og multicom.no selger den billigst..
Naits
Aktiv
E-post
Hvor fort synker disse i verdi da?
Altså, kan jeg kjøpe en slik en, og forvente å få igjen noe for den hvis den skal selges om et år eller to og fortsatt er i fin stand?
Granberg
Kunnskapsrik
E-post
de synker ganske fort i verdi. om et par år kan du sikkert få runt 3-4k for den tror jeg. sikkert andre her som vet det bedre enn jeg.