Jeg kommer vel neppe til å glemme kundeservicen jeg fikk på Elkjøp her om dagen da jeg har lyst til å forberede meg til fremtiden med å se hvilke løsninger og hvor langt de er kommet på Plasma teknologien hva det angår TV apparat.
Jeg møtte litt motvillig opp (vert med på mye rart i de butikkene før..), men visste at de hadde det største utvalget og helt sikkert lavest pris, og ville bli litt klokere på hva som var den store forskjellen på FullHD panelen fra Panasonic og Pioneer, samt skule litt på panelene fra LG og Samsung.
Nå hadde de riktignok bare 5 Plasma paneler inne av totalt 62 apparater utsillt, og ble litt skuffet da ingen av de hette Panasonic og/eller Pioneer. Stod i en halv time å ventet på å få hjelp (var en røys med kunder som skulle ha diverse hvitevarer først) før en litt yngre kar som kanskje var ett steg for høyt på selgerfaktor skalaen, kom bort til meg og sa;
Samtalen gjenngitt sånn ca;
- 'hei, hva kan jeg hjelpe deg med?
- 'mjo, lurte da litt på ett plasma TV jeg da...
- Ja, da har vi disse fem her, fire 42" og en 50"
- Ja, har hatt en stund til å se på disse, men lurte på om dere kanskje hadde flere, tenker da på FullHD panelene og om dere kanskje ikke har pakket de ut enda?
- Nei, det har vi ikke inne. Men, da skal du ta en titt på dette panelet her, ett skikkelig godt tv fra Samsung!
- Ja, det er sikkert flott det, men jeg handler stort sett kompromissløst og vil ha Plasma, det der er LCD tv?!
- Ja, men nå er LCD TV'ene like gode som Plasma, det er en myte alt det gamle
- En myte? Du mener sortnivå og etterslep?
- Ja
- Det er ikke en myte, den Samsungen du prøver å selge meg har 8ms etterslep?
- Ja, det har plasma også..øh, vent litt, skal spørre en kollega om plasmaene kommer inn
-Nei, hør nå her.. (så var han borte en god stund)
.......venting venting...
.... så dukker han opp igjen, etter fem nye minutter...
- Nei, vi kommer ikke til å få inn noe Panasonic eller Pioneer apparater med det første
- Men, dette er seriøse Plasma TV'er, kommer dere ikke til å ta de inn i det hele tatt? Jeg er faktisk en potensiell kjøper.
(begynner å bli skikkelig irritert, ser hvor denne diskusjonen ender, men blir med litt til for å se om han faktisk sprekker i noe banalt og det gjør han til de grader)
- Altså, plasma har ingen fremtid og det kommer til å dø ut innen kort tid. LCD er fremtiden, tro meg!
- Åh, javel? Hva grunner du det i?
- Vi selger nesten ikke noen plasmaer, folk vil ha LCD siden de er overlegen hva det gjelder teknologi og pris.
- (tenker meg om, rister litt på hodet) Greitt, skal gå med på pris men man får for det man betaler og der må jeg nesten beklage å si jeg er uenig.
- Det må du få lov til å være, men dette er helt sant. (har dere hørt for en god kundeservice? Det topper seg bra nå, bare hør svaret han gir meg på mitt spørsmål)
-Men, firmaer som Panasonic og Pioneer har jo omtrent viet hele utviklingsavdelingen på ene og alene plasma paneler, tror du de ikke vet hva folk vil ha?
-----Øh, det blir nok graven deres, regner ikke med de er blandt oss innen kort tid.... (<------leste dere den? Speechless!! Han regner med at de går konkurs pga dette?!?!?!?!)
- Javel, jeg får vel gå en annen plass. Takk for hyggelig om informativ prat.
Jeg gikk min vei, vel vitende om at dette er helt utrolig. Kan virke som om de er styrt av en kampanje og du kan banne på hadde det vert kampanje på plasma hadde pipa hatt en annen lyd.
Det frister ikke å komme tilbake, men skal ha i bakhodet att de faktisk er veldig opptatt av disse bonusene de får på ulike kampanjer de er på. Vil likevel kjøpe alle mine varer fra små og kanskje mellomstore bedrifter som har dette i fingerspissene, og betaler gjerne en tusenlapp ekstra for den servicen og kunnskapen som ligger i bunn.
Beklager Elkjøp, dere er faktisk helt utrolige, gang på gang. Terningkast... ooops, terningen falt av bordet og ned i kloakken..
Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U