jarlandre
Aktiv
E-post
Hei,
er det noen som har gode forslag til hvilket program som duger til romplanlegging. Hadde vært fint å få se rommene i 3D, med møbler.
Skal starte å sette opp skillevegger i kjelleren, og skal bl.a. lage en hjemmekino.
Onkyo Receiver, Acoustic Energy Speakers
Knut
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
janse
Aktiv
E-post
Jeg fant et program som het sketchup da jeg skulle gjøre dette. Ville ha et program som var lett å lære, og sketchup viste seg å være helt genialt!
Har lagt ved et bilde så du kan se mitt resultat..
kjellerstue.jpg (
82,8046875 KB) Vist 1995 ganger
jarlandre
Aktiv
E-post
Ser utrolig bra ut.... men jeg får kun til å lage huset utvendig. Ikke noe møblering eller innevegger.... Finnes det kanskje forskjellige versjoner?
"Knut" skrev:Sketchup
Flott tegning forresten!
Knut
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
"jarlandre" skrev:Ser utrolig bra ut.... men jeg får kun til å lage huset utvendig. Ikke noe møblering eller innevegger.... Finnes det kanskje forskjellige versjoner?
"Knut" skrev:Sketchup
Flott tegning forresten!
Jeg har ikke vært borti dette programmet ... men det kan jo godt hende at prøve-versjonen er noe begrenset ... ?
Knut
janse
Aktiv
E-post
Du burde begynne med å lage veggene, deretter lager du alt du skal ha i rommet, og til slutt lager du gulvet. Dette er etter min (lille) erfaring beste fremgangsmåten.
Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at du kun klarer å lage utsiden av et hus.. Programmet består jo stort sett av å lage firkanter og modifisere disse videre - så burde jo være like greit å lage noe "inne" som "ute"?
Kan sende deg sketchupfilen til min tegning, hvis du tror den vil være til hjelp!
jarlandre
Aktiv
E-post
Jatakk, det hadde vært bra!!! Ok, jeg er enig at det er lett nok å lage rom, men hvor finner du møblene? Og kan man skifte til "metric" i stedet for inches og ft.?
Hvis du kan sende filen til meg, så gjør det her :
jarlandreh@yahoo.no
Takker
"janse" skrev:Du burde begynne med å lage veggene, deretter lager du alt du skal ha i rommet, og til slutt lager du gulvet. Dette er etter min (lille) erfaring beste fremgangsmåten.
Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at du kun klarer å lage utsiden av et hus.. Programmet består jo stort sett av å lage firkanter og modifisere disse videre - så burde jo være like greit å lage noe "inne" som "ute"?
Kan sende deg sketchupfilen til min tegning, hvis du tror den vil være til hjelp!
janse
Aktiv
E-post
Ja det går an å bytte til metric, husker ikke helt hvor, men det er bare å kikke litt så finner du det nok.
Mail sendt!