Logo

Bytte til ny DVD spiller?

Skriv et svar
17.08.2006 17.07.06 #1 av 6
Postet av: arefar
Hei!

Jeg låner for tiden en billig dvd spiller og kan kjøpe denne for ca. 400 kr dersom jeg ønsker å beholde den. Denne har jeg koblet til Tv'en med scart kabel og det er bra bilde.

Det jeg lurer på er om det er verdt å legge noen kroner ekstra i en bedre dvd spiller som jeg kan koble til Tv'en med HDMI kabel. Mulig et dumt spørsmål til teknofrelste folk, men vil det da bli stor forskjell i kvalitet? Jeg har da vurdert følgende dvd spiller (med et prismessig øvre tak på hva jeg er villig til å gi):

http://www.elprice.no/Product/ProductIn ... 2&cid=5423

Ellers vurderer jeg å beholde den billige dvd spilleren og evt. vente på når HD DVD/Blu-Ray spillerne kommer ned i pris.

Jeg har forøvrig en Panasonic TH-37PV60 (som jeg fikk igår :D) og må jo få utnyttet Tv'en litt!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2006 19.13.33 #2 av 6
Postet av: arntos
Denne spilleren har fått gode kritikker. Et rimeligere alternativ er jo pioneer sine 490 og 696 som har HDMi og koster + - 1500,- DU vil ganske sikkert få et bedre bilde med HDMI enn du gjør med scart i dag. Ikke vent til HD-DVD / Blue Ray kommer da mister du mange gode timer foran TVèn. Dette er mitt tips.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.08.2006 11.48.50 #3 av 6
Postet av: arefar
Takk for tipset!

Har vel egentlig bestemt meg for å gå for Panasonic DVD-S97 siden denne har fått gode kritikker (EISA) og har falt i pris den senere tid. Dessuten kan det ikke være negativt at Tv og Dvd er i samme serie.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.08.2006 08.28.27 #4 av 6
Postet av: arefar
Litt mas her, men dette er jo min tråd så pytt pytt.. hehe

Er Panasonic dvd s97 sonefri og tar brente dvd'er? Og følger det med hdmi kabel? Takk for svar :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.08.2006 23.26.48 #5 av 6
Postet av: Stone-
Kan ikke svare for om spilleren er sonefri, men det står hvertfall i spesifikasjonene fra elprice at den leser DVD-RAM,-R/-RW,+R/+RW, så den takler iallefall brente plater 8)
| Pioneer VSX-1016 | Yamaha NS-777, NS-444 og NS-333 | Teac DV-3000 | Sony CDP-CX335 |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2006 07.14.08 #6 av 6
Postet av: lenny25
Lurer på en ting. Denne spilleren er vel over ett år gammel nå. Har det kommet nye spillere i samme serie jeg bør satse på? Kan man bruke fjernkontrollen til Panasonic PV600 for å styre kjernefunksjonene på denne eller andre Pana DVD-spillere? Takker for svar :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar