AYzer
Aktiv
E-post
Jeg har kjøpt en DVDspiller som har utgang for HDMI, men A/V recieveren min har ikke inngang for HDMI, vil jeg da få best utnyttelse ved å koble HDMI kabelen rett i plasmaen og bruke kompositt til lyden, eller får jeg bedre utnyttelse ved å koble DVDspilleren til A/V recieveren via component?
Altså hvis ikke jeg kobler videosignalene til en A/V reciever, kun lyden, mister jeg da noen funksjoner for det bilde fra dvdspilleren ikke er koblet til en reciever?
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"AYzer" skrev:Jeg har kjøpt en DVDspiller som har utgang for HDMI, men A/V recieveren min har ikke inngang for HDMI, vil jeg da få best utnyttelse ved å koble HDMI kabelen rett i plasmaen og bruke kompositt til lyden, eller får jeg bedre utnyttelse ved å koble DVDspilleren til A/V recieveren via component?
Altså hvis ikke jeg kobler videosignalene til en A/V reciever, kun lyden, mister jeg da noen funksjoner for det bilde fra dvdspilleren ikke er koblet til en reciever?
Det er best å kople HDMI rett i skjermen selv om receiver har HDMI inngang. HDMI har forresten overføring av lyd og bilde. Mellom receiver og DVD spiller bruker du coaxial kabel eller optisk kabel.