Logo

bildet forsvinner.. trenger hjelp!

Skriv et svar
16.12.2008 18.57.24 #1 av 7
Postet av: steamy
Hei.
Etter at jeg kobla ps3 til reciveren (yamaha rx-v663) via hdmi og videre til tven min (full hd), forsvinner bildet nesten hver gang jeg skal spille av en dvd eller et spill:S Før når jeg putter inn et spill og starter det så blir skjermen blå, og deretter kommer bildet. men nå som jeg har fått ny tv og reciver så står bildet hele tiden på blå, men reciveren " er inne i spillet" har lyd, men ikke bilde:( For at jeg skal få bildet igjen så må jeg slå reciveren av og på. da kommer spill menyen opp. Er det noen som har vært borti det samme? er det noen innstillinger på reciveren jeg må gjøre? det virker nesten som om tven er litt treg iforhold til reciveren. den blir på en måte ferdig å skifte bildet fra ps3 menyen til spillet før tven....:S

Det samme skjer også når jeg skifter fra hdmi 1 på tven som jeg har reciveren på, og til scart som jeg har på tuneren min som er koblet direkte til tven ( ikke til reciveren). det går fint å skifte fra hdmi til scart ( da får jeg bilde og lyd ifra tven) men når jeg skal skifte tilbake til hdmi når ps3en og reciveren er i gang så får jeg bare blå skjerm og må skru av og på reciveren for å få bildet igjen:/

Noen som kan hjelpe?:) jeg vet jeg skreiv veldig tungvint nå, men håper dere forstår det:)

Steamy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2008 13.12.44 #2 av 7
Postet av: steamy
ingen som har peiling på hva jeg kan gjøre eller hva feilen er? :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2008 13.22.07 #3 av 7
Postet av: roffe
Hvilken TV har du?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2008 15.27.24 #4 av 7
Postet av: steamy
Toshiba VX 550P. den vant "beste kjøp" i siste lyd og bilde. Oppdaga også at jeg ikke fikk bildet når jeg skulle gå inn i reciver menyen. fikk bare blå skjerm og måtte slå av tven for å få bilde:( begynner å bli rimlig lei av å slå ting av og på...og det er vel heller ikke så bra det heller? elektronikk blir vel "slitt" av å skru det av å på hele tiden?:S
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2008 19.45.46 #5 av 7
Postet av: steamy
fant du ut noe roffe? noen ander som muligens veit hva det kan være?
Mulig jeg har sagt dette før, men sier det igjen: jeg får ikke alltid blå skjerm når jeg starter en film/spill. men det hender ganske ofte :( Kan det være en kabel som er dårlig? eller har hdmi utgangen på reciveren nesten tatt kvelden?:( Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre:S
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2008 21.43.02 #6 av 7
Postet av: steamy
Nå har jeg finni ut at det ikke er noe galt med hdmi kablene. kobla ps3en rett til tven (testa begge hdmi kablene mine) og starta og avslutta forskjellige spill mange ganger. det fungerte helt fint. Men med en gang jeg kobler til reciveren igjen, så kommer problemet tilbake:( dette skjedde aldri med min 32" hd ready tv. Skal prøve å sette opp 32" imorgen for å teste om det er det samme problemet som med 42". Det virker som reciveren sender signaler helt fint, men det ser ikke ut som om tven tar imot bilde signalene hver gang...skjønner ikke det dette:S

Jeg VET det er noen experter der ute:P hadde vært fint om dere hjelper en amatør i en vanskelig stund:( hehe:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2008 19.36.58 #7 av 7
Postet av: steamy
Min far spurte en IT sjef på jobben om problemet mitt. Han sa at jeg skulle koble slik: hdmi fra ps3 til tv, og koaks/coax fra ps3 til reciveren. han sa at jeg ville få bedre lyd da og slippe problemet!

Det første jeg tenkte var "hva faen??!!!". jeg mener nå man kunn får hd-lyd via hdmi, og at man bruker hdmi for å slippe alle lyd og bilde kabler? Er det faktisk slik at man får bedre lyd av å kjøre lyd via coax, og kunn sende bildet via hdmi? :shock: Noen jeg IKKE har fått med meg?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar