Logo

Bildeprosessor JVC HD1 vs Onkyo 805

Skriv et svar
27.01.2009 18.40.02 #1 av 4
Postet av: 900sl
I mitt oppsett har jeg en JVC HD1 som får signalene via Onkyo 805. 805 har ikke mulighet (så vidt jeg vet) til å sende disse "through". Det vil si at 805 sin Faroudja DCDI behandler bilde før det sendes til HD1.

Jeg har vel også mulighet å sende signalet direkte fra kilden til HD1 ved hjelp av en splitter/speil, og da vil HD1 med sin 10-bit bildeprosessor VXP fra Gennum behandle bildesignalet.

Om jeg har rett i det ovenfor, er det noen som har en formening om hva som gir best bilde? Kan ikke prøve det selv, da jeg ikke har noe spiltter enda.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2009 19.39.50 #2 av 4
Postet av: Rune
Hvilket signal er det du sender inn til receiver?
Hvilket signal får du ut?

Med f.eks Blu-Ray som kilde med 1080p er vil vel ikke receiveren påvirke bildet noe. På samme måte vil prosessoren i projektor gjøre lite fra eller til. Derimot hvis du sender 576i fra DVD spiller vil det nok kunne ses forskjeller. Hvem som gir best resultat på dette har jeg ingen grunnlag for å si.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2009 21.32.09 #3 av 4
Postet av: 900sl
"Rune" skrev:Hvilket signal er det du sender inn til receiver?
Hvilket signal får du ut?



Ja, er jo litt vesentlig det. Bruker PS3 fortiden både til BD og DVD. Det er hva som går inn i receiver. Hva som går ut er jeg ikke helt sikker på hva du mener, men alt går jo i HDMI-kabel helt frem til HD1.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2009 21.33.34 #4 av 4
Postet av: Rune
Hvis du f.eks oppskalerer DVD til 1080p allerde i PS3 betyr det i praksis at bildebehandlingen i receiver eller projektor ikke spiller inn.

For BD i 1080p så tror jeg altså det har null å si. (bortimot)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar