Logo

ASK C-105 problem

Skriv et svar
05.11.2009 21.49.37 #1 av 6
Postet av: keggen1975
Heisann!

Har fått/arvet en projektor, men er en "real newbie" på sånt :-) Så her trenger jeg hjelp!

Har null peil, så det eneste jeg har gjort med den er å plugge inn støpselet og sett etter et bilde/meny på veggen. Den starter opp og alt er bra (tror jeg!), men noe bilde kommer aldri... Den blinker på powerknappen under oppstart. Etter ca 10 sek kommer det et lite klikk fra projektoren, og powerknappen lyser konstant. Men kun i ca 3-4 sek, da kommer det et nytt klikk og powerlampa begynner å blinke igjen....

Denne prosjektoren er noe jeg har fått i dag, uten manual, kabler eller noe som helst utstyr. Har ikke fletta peil på hvor lenge den har vært i drift, men håper i alle fall noen eksperter her inne kan hjelpe med hint/trix :-)

Mvh Kay
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2009 09.16.09 #2 av 6
Postet av: MindWaste
Det er sikkert lampa som er gåen.

Om det er lampa så kan du sikkert finne en ny, men som regel koster det alt for mye i forhold til hva projektor er verdt...
http://www.projectorpoint.co.uk/project ... _Lamp.html
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2009 16.46.49 #3 av 6
Postet av: keggen1975
Hei igjen!

Takk for svar :-) Har fått høre at det skal komme opp et blått bilde med menyvalg på veggen, uansett om pæra er gått eller ikke... Men hvordan skal det gå for seg, så lenge det er pæra som projiserer et bilde til veggen? Det høres i alle fall ulogisk ut for meg, men siden jeg er grønn på dette lar jeg alle muligheter være åpne... Men muligheten for at pæra er gåen kan nok virke trolig. Noen muligheter for å feilsøke på dette?

Uansett har jeg fått tilbud om å kjøpe en brukt pære som har gått ca 300 timer til 1000,-. Den er på 250 watt, i motsetning til 200 som er "originalt". Er dette noe å satse på??

Nye pærer til denne projektoren koster jo alt fra 3000 og oppover, så det blir nok ikke aktuelt! :-)



Mvh Kay
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2009 18.49.55 #4 av 6
Postet av: MindWaste
"keggen1975" skrev:
Uansett har jeg fått tilbud om å kjøpe en brukt pære som har gått ca 300 timer til 1000,-. Den er på 250 watt, i motsetning til 200 som er "originalt". Er dette noe å satse på??


Du kan jo høre om du får låne den for å prøve den i din projektor?
Hvis den passer og ting funker vil jeg tro det går bra, men jeg garanterer ingenting :wink:
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2009 20.46.39 #5 av 6
Postet av: keggen1975
Har gjort et kupp på ebay.co.uk.... Fikk original lampe m/hus for 80 pund inkl frakt! Røverkjøp! Så nå venter jeg bare på postmannen, og at det blir ny fres i projektoren!! :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2009 19.34.56 #6 av 6
Postet av: keggen1975
Og da kom :lol: lampa i posten :-) Jammen ble det liv i prosjektoren også! Så da er vi på nett igjen..... MORRO!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar