Logo

Amerikansk HDTV

Skriv et svar
04.06.2008 03.51.11 #1 av 2
Postet av: kuro50
Hei, jeg har bodd noen år i USA og skal flytte tilbake og lurte på om min Pioneer Kuro50 virker i Norge? Har lest om folk som sier at den virker med 230Volt uten bruk av trafo? Lurte også på hva med PAL/NTSC ? Oppfriskning hastighet på TV her i usa er 60 hertz og hjemme er 50 hertz, og om det også gjelder for HDMI signaler? Og om PAL/NTSC ikke vill være en faktor siden jeg skal koble TVn til digitalt nett hjemme? Noe spørsmål jeg lurer på siden jeg liker TVn veldig godt, og har ikke så lyst til å kvitte meg med den.

:wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.06.2008 05.20.21 #2 av 2
Postet av: Rune
Så lenge du har en voltomformer til 120 volt, og du bruker digital dekoder bør det ikke være noe problem.

Jeg antar at TV'n støtter PAL via s-video og kompositt inngangene. Det er kun der det er aktuellt å snakk om PAL/NTSC.

Via HDMI har man digitale signaler, men der har man forskjellig oppfriskningshastighet. DVS 50HZ for europeiske og 60Hz for amerkanske kilder. Blu-Ray er 24Hz eller 60Hz avhengig av spiller. (det kommer sikkert noe 50Hz materiale etterhvert) Din TV støtter alle disse formatene. (jeg antar at den amerikanske versjonen har samme støtte som europeisk)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar