Logo

78 plater

Skriv et svar
07.10.2005 21.41.19 #1 av 7
Postet av: joten
Har kommet over en samling med 78 plater. Litt Piaf, Billy Holiday, Stan Getz, Nat King Cole, klassisk musikk, jazz etc.

Platene er i ganske bra stand. Noen bedre enn andre...

Noen som kan si en ca. pris jeg bør betale? Spør for jeg har ikke peiling og det har ikke selger heller, han skal bare bli kvitt dem...

Vet noen hvor jeg kan få tak i mapper/lommer til 78 plater?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2005 22.19.46 #2 av 7
Postet av: joten
Har også fått tak i en gammel Garrard stereo spiller. Den er i god stand og spiller bra. Noen som kan anslå ca. hvor mye den er verdt?

Platespilleren jeg har fått tak i har to stifter, en til 33/45 og en til 78. Noen som kan si meg grunnen til dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.10.2005 12.12.43 #3 av 7
Postet av: kjelle
http://www.recordworld.no selger mapper.kjøpte selv der.leverer raskt :)
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 12.00.08 #4 av 7
Postet av: joten
Hvordan er mappene deres? Er de i papp eller plast? Kan du vise meg bilde?

Takk uansett, var jo bra butikk også :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 12.37.15 #5 av 7
Postet av: kjelle
de er gjennomsiktig plast.har forskjellige tykkelser.anbefaler de tykkeste.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2005 22.27.02 #6 av 7
Postet av: Audiophile-Arve
78-plater er nesten alltid i "dårleg" stand, altså knitrar dei. Dei har (med visse unntak av svært historisk interessante opptak) relativt liten samleverdi, og ein 50-lapp pr plate er maksimum av kva eg ville kjøpt, og då bør dei sjå ganske ålreite ut også.

Om du mot formodning skulle vere komen over ei "jomfru-samling" (så å seie uspelte plater) stiller saken seg annleis, og du bør kanskje doble prisen.

Garrard-spelaren er ikkje mykje verd. Bør ikkje brukast til avspeling av verdifulle plater, men er ok til å spele kurositetsmessige greier. Ein hundrelapp eller tre i verdi, alt etter stand.

78-stiften oppfører seg annleis enn stereostiftar, og er tilpassa sånt. Det finnest spesielle 78-pickupar frå fleire leverandørar som faktisk er i stand til å skape god lyd, seiest det (om enn aldri stereo) Sjekk med Mono a/s kva dei kan tilby (har også ein Rega 78-spelar, kanskje til og med på lager)
Helsing Arve
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2005 13.24.16 #7 av 7
Postet av: joten
OK, takk for hjelp :)
Klarer meg nok så lenge med denne spilleren. Holder til mitt bruk.
Må bare skaffe meg noen fine pappa lommer nå så er jeg i gang!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar