Logo

50 tommer

Skriv et svar
20.04.2008 11.12.29 #1 av 7
Postet av: niets
Hei.

En venn av meg vurderer å kjøpe en billig 50 tommer fra Lefdal:

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP. ... Tabcontent

Er denne brukbar? Bruk: Vanlig TV-titting og dvd.

Mvh
niets
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.04.2008 19.13.28 #2 av 7
Postet av: hdanielsen64
Vurderer det samme. Er den brukbar?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.07.2008 08.08.57 #3 av 7
Postet av: gardkarlsen
Hei

Jeg lurer også litt på hva jeg skal kjøpe. Jeg har også sett på denne 50" plasma skjermen fra Samsung til under 9000 kroner på Elkjøp og jeg lurer selvfølgelig på hva som gjør at denne er så billig. Da jeg nevnte for en kamerat at jeg har lyst på et plasma TV så mente han at jeg var helt gal for det er kun LCD som gjelder i disse dager. Men er det slik at plasma er helt ut? Er LCD overlegent bedre? Vi ser kun på TV (vi kobler ikke til spillemaskiner eller PC) og det er en del lys i stuen på sommertide. Jeg forstår at plasmaskjermene kan slite litt dersom det er for mye lys. Jeg er nesten fristet til å kjøpe skjermen for å teste den ut "under virkelige" forhold og så levere den tilbake igjen hvis den ikke duger :wink:

Mvh
Gard
http://gardkarlsen.com - reisebrev og bilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.07.2008 13.55.38 #4 av 7
Postet av: hdanielsen64
Har kjøpt den selv nå, og årsaken til at den er så billig er rett og slett kvaliteten. Man får det man betaler for. En kompis av meg kjøpte Pioneer til 20 lapper, og den er naturligvis langt bedre. Jeg ville ha en billig og stor TV, og det var denne jeg hadde råd til, og for meg var det helt greit å gå ned litt kvalitetsmessig da.

Still meg gjerne spørsmål hvis du har noen...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.07.2008 16.33.33 #5 av 7
Postet av: gardkarlsen
Så kvaliteten på bildet er langt dårligere på ditt Samsung kontra kameraten din med Pioneer? Er det slik at du sitter å irriterer deg over hvor dårlig bildet er eller? Hvordan er bildet med DVD? Har du testet med Blu-Ray?
Mvh
Gard
http://gardkarlsen.com - reisebrev og bilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.07.2008 00.53.49 #6 av 7
Postet av: hdanielsen64
"gardkarlsen" skrev:Så kvaliteten på bildet er langt dårligere på ditt Samsung kontra kameraten din med Pioneer? Er det slik at du sitter å irriterer deg over hvor dårlig bildet er eller? Hvordan er bildet med DVD? Har du testet med Blu-Ray?


Jepp, kvaliteten er nok en del verre... Jeg irriterer meg ikke men har heller ikke stilt strenge krav til bilde. Jeg tror det kan lønne seg å investere fem tusen til, hvis du vil ha et godt bilde. Har ikke testet HI-def ennå, så det vet jeg ikke. Jeg ser kun DVD, ikke vanlig tv, så min mening er basert på det... For øvrig har kompisen min investert dobbelt så mye som meg i sin TV, så det skulle vel bare mangle...

Bottom line: jeg tror veldig mange av de her inne ikke ville akseptert denne TVen, og jeg tror at hvis du legger litt mer cash i TVen så blir du langt mer fornøyd. Jeg ville som sagt strekke bildestørrelsen på et syltynt budsjett, og da ble dette en av de få mulighetene som var...

Hvis du velger å gå for samme løsning som meg, vet jeg for øvrig at samsung har en modell som koster 1-2tusen mer som har bedre kontrast, kanskje lurt å kikke på den. Men som sagt, har du 15tusen å bruke, lønner det seg å finne noe annet. Man kjøper ikke ny TV hver dag uansett...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.07.2008 09.45.52 #7 av 7
Postet av: niets
Min venn kjøpte TV'n.

Jeg synes at bildet er ok, men det krevde litt justering. Liker at bilde er nøytralt.

Men det som ikke er bra er lyden. Den blir litt "romlete". Noen som har tips til innstillinger til vanlig tale?

niets
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar