Bardno
Aktiv
E-post
Stikk i strid med den eksplosive trenden i å løpe og kjøpe flat-tv, har jeg tenkt å kjøpe meg projektor. I den forbindelse lurer jeg på hva som er det beste kjøpet jeg gjør av en DLP-projektor type Screenplay 4805 eller en LCD-projektor type Hitachi PJ-TX100? Hvilke projektor er best som en allrounder for film,tv,ps2 og pc med vekt på bildekvalitet? Om andre projektorer er å anbefale, så helst en til under 15.000.
Bombadil
Hjemmekinosjef
E-post
Bøgge Bakken
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
En meget bra projektor. Har høy oppløsning, bra med innganger og lens shift. Har en 4805 selv, men skulle gjerne hatt en 700.
Bardno
Aktiv
E-post
Er man nødt til å bruke orginalt takoppheng til PJ-TX100? Fant ut at dette kostet opp mot 2000kr og lurte på om det var mulig å bruke en billigere universal type? Noen som har erfaringer med denne projektoren som en allrounder til blant annet erstatning for den tradisjonelle stue-tv'n?
Bøgge Bakken
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
På de fleste kan man bruke et høytalerfeste fra biltema til 150 kr. I tilegg trenger man en plate for å feste prosjektoren og stativet sammen. Dette lager man enkelt selv og man sparer fort en del kroner som man kan bruke på andre ting.