Logo

26-32" LCD, lavt budsjett

Skriv et svar
28.10.2006 17.30.01 #1 av 3
Postet av: bearnar
Heihei ;) Vi driver og pusser opp loftstua, og skal samtidlig inn med en ny TV der. Den skal brukes til filmtitting, PC/Mac-tilkobling og evt PS3/wii når den tid kommer.

Problemet er vel egentlig budsjettet, ettersom familiens overhode ikke vil ut med så mye penger, ettersom vi for 2-3 år siden spanderte på oss en plasmatv til 30000 i stua.

Men jeg er likevel rimlig oppegående på tekniske spesifikasjoner og er glad i et godt tv-bilde, så derfor er det min oppgave å finne den TV´n som passer best iforhold til kriterier/pris, istedet for at man bare kjøper den billigste "Made in Taiwan"-skrapTVn man ser på tilbud hos Elkjøp.

Tekniske kriterier er:
-26"-32"
-HD-ready
-HDMI
-VGA/DVI (kan DVI kjøres gjennom HDMI ved hjelp av en konverter?)
-Minst én scart
-Kompositt/s-video


Høytalere er ikke noe must, men det følger vel med på de aller fleste modeller likevel.

Dette kan likevel de aller fleste TV-er skimte med, men likevel er det STOR forskjell på kvaliteten. TV´n skal brukes til mange sammenkomster med mange mennesker til stede, derfor er bildekvalitet/lysforhold/innfallsvinkel viktig.

Budsjett: Ikke fastsatt, men så billig som mulig, ser for meg fra 5-8000 kr.. men pris må vektlegges..

Har sett igjennom mange av de gode postene angående å velge seg ut en tv, men blir ikke klok..
Kunne noen ildsjeler anbefalt noe godt til meg? :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2006 17.56.21 #2 av 3
Postet av: Torja
Sånn bare for å foreslå noe radikalt, har du tenkt projektor som f.eks BenQ W100?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2006 23.20.17 #3 av 3
Postet av: bearnar
Nei, prosjektor er ikke et alternativ, ettersom rommet ikke er langt nok til å få et godt nok / stort nok bilde. Det skal være en LCD-tv ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar