Logo

Yamaha YST-SW1500 vs. Energy S12.3

Skriv et svar
07.11.2006 15.20.28 #1 av 7
Postet av: Spetakkel
Heisann!

Står mellom 2 subwoofere til hjemmekinoen min, YST-SW1500 eller Energy S12.3, Noen her på forumet som har erfaringer eller kunnskaper som anbefaler en av disse 2 stk?

Hvilken tror dere vil spille best til NS-777 høytalerne? Har ganske stort rom, for øyeblikket bruker jeg YST-SW515 men den er for liten..

For øyeblikket er det KUN disse 2 som er aktuele, trenger ikke anbefale noe annet:p
Spetakkel, Nordlys <3
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2006 19.06.56 #2 av 7
Postet av: pnerbye
Jeg forstår ikke hvorfor du ikke vurderer XTZ 99W12. Den kommer i pianolakk hvis det er den finnishen du har på dine 777. I prisklassen (sjekket pris på Komplett) har du nesten råd til 2 stk XTZ!!

Jeg har ingen tro på Yamaha, så jeg foreslår Energy av de 2 subbene du nevner. Yamaha har fått kjeft for blåselyder når en drar på litt volum.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2006 19.36.53 #3 av 7
Postet av: boly
Enig med pnerbye, og overse XTZ 99W12 til halve prisen blir litt pussig spør du meg. Men skal du absolutt ha en av de hadde jeg gått for Energy S12.3.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2006 20.27.24 #4 av 7
Postet av: Spetakkel
Hehe noen som vett om en butikk som selger XTZ 99W12 subwooferen i Stavanger, Sandnes, Bryne området da? Trenger en til helga ser dere! Å hva koster den i evt de butikkene som har den inne?
Spetakkel, Nordlys <3
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2006 01.24.39 #5 av 7
Postet av: Soundispower
IKKKE GÅ i fella at du kjøper yamahaen eller for den saks skyld den andre BARE fordi du må ha en til helga..:p
Jeg vet GODT hva du mener med "ha til helga"
enkelste å beste hadde vært å peike på og FÅ på plass med en gang..
prøv heller å let litt..det lønner seg..uansett... :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2006 09.48.41 #6 av 7
Postet av: boly
Ingen i nærområdet som jeg vet om.

http://www.surround.no/product/6283/628 ... olakk.html
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2006 09.05.11 #7 av 7
Postet av: tores
Ser flere har problemer med å anbefale Yamaha sub. Vel jeg er nok ikke enig i det. YST 1500 har fått meget gode kritikker og er en av de bedre i prisklassen. Designet er tiltalende og den er heller ikke for stor. Jeg har testet YST 1500 og endte opp med å kjøpe to stykker. Er meget godt fornøyd. Dessuten er YST 1500 Servostyrt, noe kanskje mange ikke har oppdaget. Servostyring må man normalt betale dyrt for og Velodyne sine servostyrte modeller koster over det dobbelte av hva en YST 1500 koster.
En bekjent testet YST 1500 opp mot SVS sin PB 10 og han var ikke i tvil. YST,en spilte bedre og med mer kontroll.
Dog stemmer det at blåselyder kan komme, men bare ved så høye lydtrykk som man normalt ikke kan, eller behøver å spille da det ikke blir behagelig å høre på så høy lyd.
Det finns mange gode subber i markedet og jeg favoriser ingen av dem da nesten alle er gode eller bra nok. Skal du virkelig har kvalitet må du betale for det. Jeg har ikke hørt SVS, men er sikker på at de er meget gode og vil nok neste gang vurdere den.
Kos dere med god lyd og film.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar