Logo

Yamaha RX-V757

Skriv et svar
16.01.2006 20.48.12 #1 av 4
Postet av: Stone-
Skal kjøpe meg en forsterker og har sett litt på Yamaha RX-V757. Noen som vet om denne duger??? Tenkte på høytalere fra Yamaha også, Yamaha NS-777, som jeg får til en rimelig grei pris (mellom 4000 og 5500 kr). Men er det noen som har erfaring med denne forsterkeren? Fungerer den automatiske innstillingen som den skal. Ser jo på anbefalte produkter her på hjemmekino.no at Yamaha er representert i nesten alle prisklassene, så det må jo være noe i det. Hvis det er noen som har noen erfaringer å dele med meg, så er jeg evig takknemlig for det.
| Pioneer VSX-1016 | Yamaha NS-777, NS-444 og NS-333 | Teac DV-3000 | Sony CDP-CX335 |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2006 20.54.15 #2 av 4
Postet av: Stakjen
Jeg har Yamaha RX-V757 med Tannoy Arena høyttalere.
Det fungerer utmerket.
For min bruk, så fungerer det fint både til film og musikk.

Jeg kjører også tv-signalet og playstation igjennom forsterkeren til projectoren og tven.
Det fungerer utmerket.

Jeg er ingen ekspert, men kan i allefall anbefale den - utifra mitt synspunkt :D
If I'm not back in five minutes, just wait longer..
16.01.2006 20.59.47 #3 av 4
Postet av: Stone-
Jepp... Så lenge forsterkeren er god, så er jeg fornøyd. Høytalerene du har er vel en del over den prisklassen jeg tenker på, men jeg regner med det blir bra lyd fordet.
Glemte forsåvidt å si i første post at forsterkeren vil bli brukt både til musikk og film, men det gjør vel stort sett alle, som ikke har råd ett hjemmekino anlegg og ett musikk anlegg. :P
| Pioneer VSX-1016 | Yamaha NS-777, NS-444 og NS-333 | Teac DV-3000 | Sony CDP-CX335 |
16.01.2006 21.02.53 #4 av 4
Postet av: orso
Yamaha receiveren er bra. Konkurrenter er først og fremst Denon og Pioneer. Yamaha er vanligvis råest på film, mens mange synes Denon er bedre til musikk. Ville kanskje vurdert andre høyttalere. I den prisklassen (4-5k) kan jeg anbefale Tannoy Fusion 4 som passer bra til Yamaha.
Selges hos BMH, Stereofil og Elprice.
Skriv et svar