Logo

Yamaha RX-V465 SKRUR SEG AV

Skriv et svar
06.02.2010 18.10.47 #1 av 4
Postet av: David M
Har hatt problemer med min yamaha reciver, og håper noen kloke hoder kan hjelpe. Når jeg skrur volumet opp på ca -27 skrur den seg av. Den fungerer fint på lavere volumer, men er litt kjedelig å ikke kunne få skikkelig guff. Har den koblet sammen med 1 par Dynavoice Magic F-6 EX, 1 par Dynavoice Magic S-4EX, 1 stk Dynavoice Magic C-4EX og en XTZ99 W8.16, høyttalerkablene er billigste kvalitet fra clas ohlson. Alle ledningene skal være skikkelig koblet til å får ikke noe på displayet om at det skal være noe problem med at høyttalerkablene ikke er skikkelig i ( dette skal vel vises?). Problemet er der både i 2.1 og 5.1. Er ikke forsterkeren kraftig nok til å drive systemet, eller kan det være et problem med strømmen? ville ikke sikringen gått i sikringskapet vist det var et problem med strømmen?

Setter pris på det vist noen kan hjelpe
Mvh David
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.02.2010 08.57.51 #2 av 4
Postet av: Runner
Det jeg ville ha gjort er og røske ut alle høyttaler kablene, og koblet alt på nytt. Dette for å utelukke eventulle koblingsfeil eller at noen av kobber lederene stikker utenfor høyttalere terminalene. Reciveren skal fint klare å drive høyttaler settet ditt.
Mvh Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2010 20.30.13 #3 av 4
Postet av: Jan frode
David

Dersom du har utelukket feilkoplinger så er en liten mulighet at reciveren din er stilt inn til å ikke gå høyere.
Dette mener jeg du kan sjekke og endre i : manuel setup-sound menu-audio settings.
Her kan du stille inn både "start volum" mute- og max volum
Slik er det ihvertfall på min Yamaha 661.

Mulig det er litt anderledes på 465 men det finner du fort ut av :smile:

Håper at dette ordner seg slik at du kan spille så høyt som du ønsker :surprised:
Mvh
Jan Frode

Samsung PS64D8005-Yamaha 765-Cambridge Azur 651C-Hegel H200 -Hegel HD20-Vienna Acoustics Mozart Grand SE-Sony BDP-S370-ADB HDPVR 5720 SX -Harmony one-Acer Aspire Revo R3700.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2010 16.25.56 #4 av 4
Postet av: David M
Tok første en titt om det var satt noe max volume i instillingene, det var det ikke. Var egentlig skrå sikker på at alt var koblet skikkelig, men det viste seg at den ene kabelskruen på venstre front høyttaler var litt løs, skrudde den skikkelig til så nå fungerer det som bare det, supert. Tusen takk for hjelpen!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar