Logo

Yamaha RX-V3800 fungerer ikke lenger!

Skriv et svar
26.09.2009 18.24.22 #1 av 4
Postet av: mariuskotz92
Hei!

Sitter her nå med et stort problem, min Yamaha RX-V3800 fungerer ikke lenger, den slår seg rett å slett ikke på.
Jeg satt tidligere å høre på musikk via nett-radio'en og slo av hele forsterkeren, deretter ville jeg koble til en audio kabel fra laptop'en min og prøvde å slå på forsterkeren... ingenting skjedde... Jeg sjekket deretter om strømkabelen var løs/ikke satt osv, jeg prøvde til og med å sette kabelen i et annet støpsel.. det fungerer fortsatt ikke å slå på.
Har eid denne i ca. 1 år og har kjøpt den fra Elkjøp.

Er det noen som kan forklare hva som kan ha skjedd, også hva jeg kan gjøre?

Mvh.
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2009 18.36.37 #2 av 4
Postet av: MindWaste
Om ikke du merket noe poff, eller har kortsluttet noe på noe underlig vis ville jeg:

Prøvd med en annen apparatkabel om du har en liggende.
Sjekk sikring i yamaha.

Om ikke dette funker, lever den tilbake til Elkjøp. 1 år gammel så går dette på garanti.
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2009 18.46.35 #3 av 4
Postet av: kamelon
Enig med Mindwaste. Dette går nok på garantien. Viss ikke kan du slå i bordet med et lite utdrag av forbrukerkjøpsloven:

"Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist - normalt innen to år. For ting som er ment å vare vesentlig lenger, f.eks. radio- og tv-apparat, mobiltelefon og komfyrer er fristen fem år."

Forresten lukter det svidd? :D
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2009 18.58.19 #4 av 4
Postet av: mariuskotz92
Merket ikke noe poff eller lignende. Har allerede prøvd en annen apparatkabel, som heller ikke fungerte.
Hvordan sjekker jeg sikringa i Yamaha.

Takk igjen, kommer sikkert til å ende opp med garanti hos Elkjøp, men prøver dette først.

Ps: lukter ikke svidd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar