Logo

Yamaha NS-serien

Skriv et svar
08.10.2006 12.01.44 #1 av 3
Postet av: InYourDreams
Hei!

Har tidligere hatt en Yamaha RX-V757 og et 6.1 oppsett bestående av 4 stk NS-555 og to senter-høyttalere fra samme serie.

Er det noen her som har erfaringer med disse høyttalerene?

Personlig mener jeg disse høyttalerene var veldig skuffende.
De hadde et flatt og kjedelig lydbilde. Skrikende diskant. Stygg midbass. Totalt manglende trykk. Og tålte ikke effekt. Det gikk ikke ann å spille musikk høyt, de bare ga opp.

Noen som har samme erfaring eller mener noe annet?

Kan det være forsterkeren min som ikke passer sammen med disse?
Synes dette virker merkelig da den er fra samme produsent som høyttalerene...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.10.2006 13.39.11 #2 av 3
Postet av: nutts
Nå er ikke jeg noen guru på dette med høytalere, er vel kansje ikke guru på noe annet heller, men jeg har hatt mye Yamaha opp igjennom årene.
Nå for tiden har jeg PMD høytaler serien til Yamaha, og RXV 2600 receiver. Når jeg holdt på i kinoen min, så monterte jeg opp frontene mine og forsterkeren i stuen her i huset, å jeg må si det hørtes ut som om jeg hadde fått nye høytalere. Lyden var MYE bedre her oppe i stuen enn den var nede i kinoen. Kinoen min er ikke ferdig enda, så det er mye tomme vegger som gir resonans, slik att det ikke er optimalt for høytalerene mine.
Så jeg ville testet høytalerene og forsterkeren i ett annet rom, eller flyttet litt på høytalerene å sett om du fikk noe bedre resultat etterpå. Jeg vet iværtfall att jeg har mye mer å gå på når det gjelder mine høytalere, slik att jeg VET att jeg kommer til å få god lyd i kinoen bare jeg får bygget ferdig der nede.
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.10.2006 14.42.25 #3 av 3
Postet av: Amadesus
Høres rart ut synes jeg, jeg har selv sett på disse høyttalerne en stund og har lest flere erfaringer på de svenske sidene:minhembio.com. Der får disse høyttalerne veldig mye skryt og er blandt de mest populære. Den forsterkeren du har fikk vel også Eisa prisen i år hvis jeg ikke husker feil. Så jeg synes dette høres veldig rart ut, Men jeg har ikke hørt disse sammen så..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar