Logo

Yamaha HTiB 1000 eller Yamaha/Radionette pakke?

Skriv et svar
06.07.2005 16.13.46 #1 av 5
Postet av: KjE
Heisann.

Har en stund nå vært på utgikk etter en grei hjemmekino som passer mitt behov; 17 år gammel gutt med gutterom.

Det jeg har lest her om HTiB-pakken har så og si alltid vært positivt, og sant og si så har jeg faktisk siklet etter denne pakken en stund, men ventet.

Idag fikk jeg meg en hyggelig overraskelse da jeg var på Elkjøp. Pakken kostet ikke mer enn 4900,- Med tanke på førprisen, gledet dette meg. Men jeg oppdaget også noe annet på Elkjøp; en ganske snerten pakke satt sammen av Elkjøp selv.

Nå er jeg riktig ikke sikker på hva jeg skal velge:

HTiB:



Pris: 4900,-

Elkjøp-pakken:

RX-V450



RADIONETTE OPUS5C




RADIONETTE OPUS3




RADIONETTE OPUS9



Pris: 4995,- +++ = ?

Elkjøp-pakken koster sådann ikke mer enn 5.000! :shock: Blant annet følger ikke høytalerkabler med, og jeg er litt usikker på hva jeg faktisk trenger av annet utstyr?
Hvor mye må jeg totalt ut med, mon tro?

Det jeg lurer på er hva jeg skal velge. Vil jeg f.eks. trenge all kraften i Elkjøp-pakken? Husk jeg er en 17 år gammel gutt som fortsatt bor hos mor og far, så jeg vil ikke ha all verdens muligheter til å watte svært høyt.

Det jeg ikke har nevnt, er at jeg har en chippet xbox som også tidvis fungerer som et mediasenter. Denne vil jeg uansett koble til anlegget jeg velger.

Takker for all hjelp.

Kjetil.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.07.2005 17.16.39 #2 av 5
Postet av: danielchr
Hei!

Har selv HTIB1000 stående på stua, og kan si at jeg er helt fornøyd med dette anlegget! Har hverken anledning eller bruk for noe særlig kraftigere anlegg enn dette, det gjør helt klart nytten for meg!

Forskjellen på de to anleggene her, er vel i grunnen at fronthøyttalerene er ganske så mye kraftigere enn i HTIB1000-pakken. De egner seg også litt mer til vanlig musikkspilling, om det skulle være en betingelse.

Uansett hva du velger, så vet jeg at du vil bli fornøyd! Elkjøp har også 30 dagers åpent kjøp, så i verste fall får du jo benytte deg av denne da....! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.07.2005 15.07.09 #3 av 5
Postet av: KjE
Takk for tilbakemelding.

Personlig er jeg nesten forelsket i Elkjøp sin pakke; vidunderlige trehøytalere som passer inn på rommet er kos. :D

Hvor mye må jeg antakelig spandere på høytalerkabler? Fungerer noe fra Clas Ohlson, eller er dèt bare crap? :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.07.2005 13.46.26 #4 av 5
Postet av: Runel
Det meste av høytaler kabler fungerer. Hvis du kjøper pakken til elkjøp så har vel de også høytaler kabler? 1.5 mm2 er nok ca 12 kr/m. Er en bedre forsterker i "elkjøp-pakken"+fronthøytalere, hvis du har en god DVD spiller fra før er det et godt kjøp.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.07.2005 19.36.26 #5 av 5
Postet av: KjE
Tja, Elkjøp [u]sin[/u] pakke har ikke høytalerkabler, så jeg kjøper noe utenom.
Ville også si jeg har en kurant DVD-spiller, i form av en chippet xbox. Den tar stort sett alt, men har en ulempe; litt bråk. :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar