Logo

Yamaha DSP-Z9 som er kongen?

Skriv et svar
22.02.2004 08.05.55 #1 av 7
Postet av: Lasse
Hei,

er på utkikk etter ny hjemmekinoforsterker. Må ha en med masse av krefter med gode dekodere. Har hatt Yamaha DSP-AZ2 og denne var overlegen på hjemmekino lyden sammenlignet med mange andre jeg testet i samme prisklasse, t.o.m. dyrere. Den var også hakket bedre enn Denon AVC-11SR, men Denon kvassere i stereo.
Har da lyst på Yamaha igjen!

Den nye bøsingen DSP-Z9, noen som har hørt denne?
Ser jo Sony har en storing på 7*200w, Denon kommer med en ny AVC-A1SRA osv. Men har et håp at noen kan komme med synspunkter, kanskje noen har testet dem opp mot hverandre?
Mest sannsynlig er dette for tidlig siden de er helt ferske på markedet.

:)

MVH
Jan Ove
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2004 20.17.58 #2 av 7
Postet av: Jacob
Tror nok ikke at det er så mange som har testet disse mot hverandre. Onkyo sin nye toppmodell virker jo svært spennende med sin modulbaserte oppbygning.
Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2004 15.11.59 #3 av 7
Postet av: Jorn.Finnerud
har du sett prisene på disse receiverene? i denne prisklassen vil det være fornuftig å vurdere separate løsninger. jeg hadde selv stor receiver før ( denon avc-a1se) men har nå gått over til separate løsninger( div rotel) kommer ALDRI til å gå tilbake... den store yamahaen har vel en pris på rundt 40k. det er rett og slett alt for mye penger for en alt i en klump.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2004 15.40.32 #4 av 7
Postet av: Lasse
Ingen lager så gode hjemmekino dekodere som Yamaha. Ingen har så rå video dekoder som Z9en. Den konverterer alle signaler inn til komponent ut!! Det er testet og bevist at signal ut blir faktisk bedre enn inn :)
Ingen oppskrift at komponent er bedre...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2004 16.03.44 #5 av 7
Postet av: Jorn.Finnerud
det store poenget med å kjøre separate komponenter er oppgraderings mulighetene.
gidder ikke bli med på en diskusjon om yamaha er verdensmestere i alt fra lyd til bilde...
men generelt så vil jeg si at putter man en radio, forforsterker ,trafo og forsterkere ned i en boks, så må den nødvendigvis bli noen kompromisser og støy påvirkning.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2004 18.31.17 #6 av 7
Postet av: Lasse
Alle skjønner dette med oppgraderinger osv.
Yamaha har og vil alltid vil være på toppen blant hjemmekino.
Ikke alle setter kun lyd i førersetet, bilde er vel så viktig.

Og til slutt, bruk øret, det som gjelder!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.04.2004 12.49.17 #7 av 7
Postet av: Tralltrall
Hei...
Yamaha er en råtass, men finnes mye annet også.
Jeg prøvde også rotel sin topp modell og Parasound sitt, men ente opp med T+A SR 1510R
Den spiller veldig bra. Den har alt du trenger i ett kabinett så det er veldig plass besparende og låter helt KONGE!!!
Den har ikke så mye lyd program som Yamahaen men tror den har det meste av det du trenger.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar