Logo

Yamaha 1400 blir warm ved ny DVD-spiller

Skriv et svar
16.09.2005 07.47.09 #1 av 5
Postet av: WizFuzz
Jeg kjøpte meg ny DVD-spiller, en yamaha DVD-s 550.
Men nå må jeg skru opp lyden mye mer når jeg skal se/høre på musikk/film :(
Jeg så i manualen at signalet ut fra DVD var lavere enn den tidligere mustek-dvd jeg hadde før, så det er vel kanskje bare sånn det skal være?

Kan man "skru opp" signalet fra DVD`en?
Jeg må skru til rundt -15 på volumet (på resiveren) for å få normal filmlyd er det noen med yamaha 1400/1500 som vet om dette er unaturlig mye?

Hilsen en wiz som er litt bekymret for resiveren sin....kan noen gi meg noen tilbakemeldinger på dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2005 08.00.47 #2 av 5
Postet av: Bøgge Bakken
Uansett om signalet er lavt eller høyt fra DVD-spiller så har vel dette ingen ting å si for resiveren. Selv om du må skru volumet opp for å få lyd i anlegget så vil det ikke bruke mere strøm så resiveren burde det gå bra med.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2005 08.07.22 #3 av 5
Postet av: WizFuzz
ok...men må ikke forsterkeren jobbe mye mer nå enn tidligere og blir varm? jeg har tidligere med den andre dvd-spilleren spillt ca dette volumet (litt høyere -8 ) og da gikk den ene høyttaler-kanalen ..og alt ble stille hehe. Jeg har b&w 603 s3. Er dette normalt eller var det en mandagsversjon av en reciver jeg fikk?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2005 09.06.28 #4 av 5
Postet av: nutts
Om forsterkeren jobber mer eller ikke kan jeg ikke utale meg om, men min Yamaha RXV 2400 har jeg også på -15 når jeg ser film. Så jeg tror ikke det er noe galt med din reciver.
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2005 09.26.26 #5 av 5
Postet av: WizFuzz
AH takk!

Trengte ikke spille så høyt før skjønner du, så det var betryggende å høre at andre også måtte ned på -15 (men skal si den blir varm).

Takk for superraske svar :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar