Logo

WXGA projektor med lerret til under 15 ?

Skriv et svar
25.02.2004 09.44.20 #1 av 4
Postet av: waybck
Hei.

Nå har jeg endelig fått bygd ut hjemmekino-anlegget mitt med 5.1 lyd, og der jeg satt midt i den gode lyden av helikoptere og eksplosjoner, så syns jeg plutselig at mitt gode, gamle 32 wide bilde ble litt stusslig... For en fommel.. oppgraderer lyden så mye at man bare må få seg projektor! Etter projektor så blir vel lyden litt stusslig tenker jeg, og så er vi igang ;)

Uansett, har bestemt meg for å kjøpe en projektor, og vil helst gjøre det så billig som mulig. Som alle andre vil jeg også ha mest kvalitet for pengene, så hvis noen kunne gi meg noen tips så hadde det vært veldig fint.

Jeg har tenkt til å både spille xbox og se film, og så vidt jeg har forstått så må en strekke seg til WXGA oppløsning for å få fullt bilde på xbox'en, da den vel har PAL oppløsning. Rommet jeg skal bruke har muligheter for takmontering, men det absolutt beste hadde vært om det gikk an å sette projektoren på en 2 m høy hylle langs sideveggen. Altså hadde det vært praktisk om bildet kunne vinkles.

Finnes det en projektor på markedet som kan møte disse kravene, og som fortsatt gir rom til å kjøpe et lerret uten å sprenge et budsjett på 15000 ?

Dersom det ikke lar seg gjøre, hva er det nærmeste en kommer ? Kan jo eventuelt droppe noen av kravene for å holde budsjettet eller gå litt over 15000 for å få det jeg er ute etter...

Alle tips mottas med takk :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2004 18.05.38 #2 av 4
Postet av: Jacob
Hei.

Når du sier WXGA så antar jeg du mener 1366 x 768 pixler da dette er den korrekte oppløsningen på WXGA eller 1280 x 720 som en del produsenter kaller for WXGA.

Det er en del projektorer som har denne oppløsningen. En liste over alle finner du Her

Av disse er det nok Sanyo PLV-Z2 som er nærmest dine krav når det gjelder pris og funksjon. Denne er nok noen tusen for dyr (selges for rundt 18.000,-)

I tillegg er det på vei 2 spennende projektorer med denne oppløsningen. Disser er LG RL-JA21 og Hitachi PJ-TX100

Lerret kan du få på IKEA for noen hundrelapper :-)
Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.03.2004 09.15.23 #3 av 4
Postet av: JanErikOlsen
Panasonic PT AE500 koster ca 15000 og er WXGA
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.03.2004 11.16.30 #4 av 4
Postet av: FILM
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar