Logo

www.SHG.no : ALDRI MERE

Skriv et svar
15.10.2007 18.41.06 #1 av 5
Postet av: Karsten
Hold dere langt unna http://www.SHG.no

De har regelrett stjålet tusenvis av kroner fra meg. Jeg er helt sjokert over hvordan et multi-nasjonalt selskap kan ignorere norsk lov. Bruk heller komplett.no\ annet norskt selskap, som følger norske lover

Her er min historie, vell dokumentert i mail\nettbankservere, men hva hjeper det meg på kort sikt ?

----------------------------

1. Jeg bestilte en samsung 40 tommer i august 2007. Leveringen kom ikke til dato, og jeg fikk beskjed om at levering var utsatt

2. den 28 august. fikk jeg bekreftelse på at tv'en var sendt med et tracingnummer.

3. TV'en kom ikke. Jeg kontaktet posten. de sa tracingnummeret bare var en elektronisk varsel om sending fra SHG og at de ikke hadde fått noen TV. SHG sa den var sendt. Jeg ventet et par uker til etter noen mye leveringsdator fra SHG.. men ingen tv

4. Den 10. September var jeg lei. . Jeg brukte ANGRERETTEN og sa opp bestillingen. Jeg fikk en reply fra SHG :"

Vi har slettet din erstatningsordre og vil tilbakebetale dine penge du betalte for den første Tv som er etterlyst hos posten.

Med ønsker om en god dag!
Med vennlig hilsen / Best Regards

Michael "

5. Alt OK...neeei. Pengene kom aldri på konto som lovet..
og årsaken var alltid en ny i neste måneds utallige mail..

a. Vi trenger ditt kundenr fordi orderen er slettet ?
b. Michael er ikke på jobb og han har din sak...
c.Pengene kommer neste uke..
d. Vi må vente på svar fra posten om som har 'mistet' TV'en. du kan ikke få penger før vi hører fra dem
e. OSV.OSV (OG NÅ HAR TV'en VÆRT I POSTSYSTEMET MELLOM NORGE OG DANMARK I OVER 2 MND... det må være ny rekord ;)

Vell nå er det gått over 1 mnd siden de lovte og sette inn pengene. og de har hatt et enormt utvalg av unskyldninger i titals mailer.

Jeg må nå leie advokat for å få mine

12.000,- kr

og ender vell opp med å tape noen 1000,- kr

SÅ IKKE GJØR SOM MEG...
BRUK ET NORSKT SELSKAP
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2007 18.59.54 #2 av 5
Postet av: A8
det er vel bare å drite i advokat, du kan vel bare kontakte visa og be de betale deg tilbake. egenandel 500kr?
eller hvis du har mastercard så er det vel ca samme opplegget?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2007 20.49.59 #3 av 5
Postet av: SuperB
Ville nok ventet med å gå til advokat... Da ryker fort de 12.000 iallfall. Vet ikke hvordan du har gått fram, men du får vise til forbrukerkjøpsloven, true med forbrukerrådet, vise til det dårlige omdømmet de får gjennom denne tråden i et stort forum med mange potensielle kunder osv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2007 14.09.14 #4 av 5
Postet av: Karsten
Takk for tipset.. håper mitt skandiabanken Visa kort har den forsikringen

ps. jeg har vist til forbrukerloven, sagt jeg kommer til å gå til politi, forbrukerråd etc..

ingen ting hjelper

Pengene kommer ikke og det er nye bortforklaringer hele tiden
(jeg har over 20 hendvendelser pr mai ? ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2007 15.10.35 #5 av 5
Postet av: Berit
En sak for TV2 Hjelper Deg dette.
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar