Logo

Vil ha Lcd-skjerm!

Skriv et svar
05.12.2006 09.57.35 #1 av 28
Postet av: PAT
Hei!
Mine kriterier: ca 15000 kr, LCD(IKKE plasma) og 37"
Tenkte at denne kunne være bra: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319649
Er også åpen for andre forslag. Panasonic har jo også levert bra...

Noen anbefalinger?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2006 10.11.04 #2 av 28
Postet av: shakudu
Hvis du har tid å spare litt til ville jeg ha gått for denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327629.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2006 10.24.44 #3 av 28
Postet av: knutinh
Du kan jo starte med å ta en titt på dene tråden, siden dette er et spøsmål som kommer opp veldig jevnlig:
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=7130

mvh
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2006 10.37.44 #4 av 28
Postet av: PAT
Jeg hadde hatt lyst på LCD nå da, og 20000 er litt drøyt for mitt budsjett uansett.

Noen som har noen erfaringer om denne bortsett fra kundeanbefalingene der? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319650
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2006 13.25.51 #5 av 28
Postet av: RockyIII
hvordan er den samsungen i film kvalitet iforhold til den toshibaen som er litt billigere?

Toshibaen til 11000kr har jo blitt best i test med 6`er i oktober... fikk strålende på film og alt annet.. men den har 1000:1 kontrast, mens samsungen har 5000:1 ...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2006 14.51.27 #6 av 28
Postet av: boly
"RockyIII" skrev:hvordan er den samsungen i film kvalitet iforhold til den toshibaen som er litt billigere?

Toshibaen til 11000kr har jo blitt best i test med 6`er i oktober... fikk strålende på film og alt annet.. men den har 1000:1 kontrast, mens samsungen har 5000:1 ...


Resultatet av testen er en bedre pekepinne en hva den enkelte produsent oppgir i kontrast, da alle måler på forskjellige måter. En med 10000 trenger IKKE være bedre enn en med 1000........
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2006 16.06.58 #7 av 28
Postet av: PAT
Hmm, en annen merkelig ting er at de utvendige målene på 37" og 40" Samsung er helt like? Burde ikke 40" være større?
Dessuten har 37" over 32.6 cm i dybde mens 40" har 8.7 cm???

...i henhold til komplett sine faktaopplysninger....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2006 16.49.30 #8 av 28
Postet av: RockyIII
etter litt reasearch fant jeg ut at samsungen har dårligere kontrast enn toshibaen.

Toshiba = 1000:1
samsung= 5000:1 ( 800:1 vanlig)

Så blir nok toshiba på meg etter masse lesing..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2006 17.31.51 #9 av 28
Postet av: knutinh
Hvorfor kjøper du tv ut ifra spesifikasjoner som i beste fall har liten relevans for synsinntrykket og i verste fall er målt under forskjellige forutsetninger når det er såpass enkelt å stikke innom nærmeste elektro-butikk?

-k
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2006 08.18.10 #10 av 28
Postet av: PAT
"knutinh" skrev:Hvorfor kjøper du tv ut ifra spesifikasjoner som i beste fall har liten relevans for synsinntrykket og i verste fall er målt under forskjellige forutsetninger når det er såpass enkelt å stikke innom nærmeste elektro-butikk?

-k


Et vanvittig godt spørsmål faktisk. Igår var jeg innom Expert og Elnor for å sjekke de som var en favoritter; 37" og 40" fra Samsung, les: tilbudet fra Komplett.
Jeg ba om en demonstrasjon på tv-signaler, og det var faktisk ganske dårlig bilde på begge to. Kornete og uskarpt, og dessuten var rullende og sidegående tekst på CNN ganske hakkete. Har visst noe med hertzen å gjøre, som var dårlig på disse. Fikk se et eksempel på en jvc som var oppe i 20000, og der var teksten smooooth....
Til gjengjeld var samsungene bra på dvd og data-signaler, men det er jo det som har gått igjen på tester og omtale av disse også.
Vel, tror jeg må revurdere dette.
Uff, hvorfor må det være så vanskelig å velge modell som er bra både på data, dvd og tv i 15000-klassen?
Noen som har peiling som har et konkret eksempel på en 37" LCD i 15k-klassen?
LG, Panasonic, Philips, JVC eller noe?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2006 08.21.56 #11 av 28
Postet av: PAT
"RockyIII" skrev:etter litt reasearch fant jeg ut at samsungen har dårligere kontrast enn toshibaen.

Toshiba = 1000:1
samsung= 5000:1 ( 800:1 vanlig)

Så blir nok toshiba på meg etter masse lesing..


Hvor fant du den toshibaen som var billig? Du snakker ikke om den som kostet 20k?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2006 09.40.40 #12 av 28
Postet av: knutinh
"PAT" skrev:
"knutinh" skrev:Hvorfor kjøper du tv ut ifra spesifikasjoner som i beste fall har liten relevans for synsinntrykket og i verste fall er målt under forskjellige forutsetninger når det er såpass enkelt å stikke innom nærmeste elektro-butikk?

-k


Et vanvittig godt spørsmål faktisk. Igår var jeg innom Expert og Elnor for å sjekke de som var en favoritter; 37" og 40" fra Samsung, les: tilbudet fra Komplett.
Jeg ba om en demonstrasjon på tv-signaler, og det var faktisk ganske dårlig bilde på begge to. Kornete og uskarpt, og dessuten var rullende og sidegående tekst på CNN ganske hakkete. Har visst noe med hertzen å gjøre, som var dårlig på disse. Fikk se et eksempel på en jvc som var oppe i 20000, og der var teksten smooooth....
Til gjengjeld var samsungene bra på dvd og data-signaler, men det er jo det som har gått igjen på tester og omtale av disse også.
Vel, tror jeg må revurdere dette.
Uff, hvorfor må det være så vanskelig å velge modell som er bra både på data, dvd og tv i 15000-klassen?
Noen som har peiling som har et konkret eksempel på en 37" LCD i 15k-klassen?
LG, Panasonic, Philips, JVC eller noe?

For å gjøre det enda verre for deg:
Mange brunevare-butikker glimrer med totalt fravær av kompetanse innen produktene de selger.

Mange bruker også bevisst "triks" for å framstille tilbudsmodellen i dårlig lys (den som de lokket deg til butikken med ved å selge den uten fortjeneste). Når du først er inne i butikken skal du lokkes over på den som er bare litt dyrere, som ser så mye bedre ut og som butikken faktisk tjener penger på.

-k
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2006 11.10.33 #13 av 28
Postet av: PAT
"knutinh" skrev:
"PAT" skrev:
"knutinh" skrev:Hvorfor kjøper du tv ut ifra spesifikasjoner som i beste fall har liten relevans for synsinntrykket og i verste fall er målt under forskjellige forutsetninger når det er såpass enkelt å stikke innom nærmeste elektro-butikk?

-k


Et vanvittig godt spørsmål faktisk. Igår var jeg innom Expert og Elnor for å sjekke de som var en favoritter; 37" og 40" fra Samsung, les: tilbudet fra Komplett.
Jeg ba om en demonstrasjon på tv-signaler, og det var faktisk ganske dårlig bilde på begge to. Kornete og uskarpt, og dessuten var rullende og sidegående tekst på CNN ganske hakkete. Har visst noe med hertzen å gjøre, som var dårlig på disse. Fikk se et eksempel på en jvc som var oppe i 20000, og der var teksten smooooth....
Til gjengjeld var samsungene bra på dvd og data-signaler, men det er jo det som har gått igjen på tester og omtale av disse også.
Vel, tror jeg må revurdere dette.
Uff, hvorfor må det være så vanskelig å velge modell som er bra både på data, dvd og tv i 15000-klassen?
Noen som har peiling som har et konkret eksempel på en 37" LCD i 15k-klassen?
LG, Panasonic, Philips, JVC eller noe?

For å gjøre det enda verre for deg:
Mange brunevare-butikker glimrer med totalt fravær av kompetanse innen produktene de selger.

Mange bruker også bevisst "triks" for å framstille tilbudsmodellen i dårlig lys (den som de lokket deg til butikken med ved å selge den uten fortjeneste). Når du først er inne i butikken skal du lokkes over på den som er bare litt dyrere, som ser så mye bedre ut og som butikken faktisk tjener penger på.

-k


Så hva ville du gjort? Vet du om noen konkrete modeller som er bra på de tre signalene og til 15k eller må jeg gå opp i pris?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2006 11.27.40 #14 av 28
Postet av: knutinh
Hvis du skal bruke den til PC ville jeg ikke sett på samsung.

Hvorfor ikke plasma? Panasonic har jo noen ypperlige modeller på 37" og 42" rett i overkant av prisforslaget ditt?

Hvis du skal ha 37" lcd for PC-bruk og analog signal ville jeg ha sett på LG. Med egne øyne helst :-)

mvh
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2006 11.40.06 #15 av 28
Postet av: PAT
"knutinh" skrev:Hvis du skal bruke den til PC ville jeg ikke sett på samsung.

Hvorfor ikke plasma? Panasonic har jo noen ypperlige modeller på 37" og 42" rett i overkant av prisforslaget ditt?

Hvis du skal ha 37" lcd for PC-bruk og analog signal ville jeg ha sett på LG. Med egne øyne helst :-)

mvh
Knut


Hehe, pc, dvd og tv. Vil ha LCD fordi ryktet sier at det er best på data og dvd, samt at plasma er best på større skjermer(42++)? Tar jeg feil? Her er det delte meninger tror jeg, og ot til en ny debatt... :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar