Logo

Videofilm av regnbueffekt

Skriv et svar
06.03.2004 19.14.10 #1 av 4
Postet av: Jacob
Til dere som ikke har sett hvordan regnbueffekten uttarter seg så kan dere se her:

(klikk på film nede på siden)
http://www.extremetech.com/article2/0,3 ... 392,00.asp
Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2004 18.36.53 #2 av 4
Postet av: Hi-Fil
Og hvis hodet ditt beveger seg sånn som det kameraet når du ser film, så er det vel like greit å legge seg inn med en gang.
Problemet med regnbuer er ikke så stort som det er hauset opp til å være. De gangene en får problemer er selvsagt ved hvit tekst som beveger seg over sort bakgrunn, og ved ukontrollerte (og forhåpentligvis ubeviste) rykninger på hodet. Har selv DLP og har sikkert hatt 100 gjester som har sett film eller demo, kun to har sett regnbuer og de var klar over problematikken fra før. De aller fleste klarer selvsagt å se det når de blir gjort oppmerksomme på problemet, med det må som regel fremtvinges og kan ikke (etter min erfaring) referes til som et stort problem. Er man avhengig av undertekst eller er av typen som sitter og rister på hodet når en ser film, bør en kanskje gå for CRT. Da får man jo perfekt bilde meg skikkelig sortnivå.
MVH Gorm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2004 18.52.28 #3 av 4
Postet av: Rune
Jeg har selv aldri sett regnbueffekten, men jeg lurer på om følsomheten kan ha noe med synet å gjøre. Jeg selv ser ikke så enormt godt. (skulle sikkert brukt briller eller linser, men jeg er for forfengelig)

Hvis man har litt slørtet syn så kan det jo hende man ikke ser det.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2004 20.21.48 #4 av 4
Postet av: Hi-Fil
Litt "regnbuemedisin" hver dag kanskje. :wink:
Liten hikkas på sengekanten om morgenen, og en er kurert for regnbuer resten av dagen.
MVH Gorm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar