Logo

Vanskelig valg!

Skriv et svar
06.01.2005 20.11.10 #1 av 2
Postet av: MoPe
Hei

Har sett meg litt rundt på forskjellige DVD/HD maskiner men klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal kjøpe. Prismessig tenker jeg ikke å gå over 6000 kroner, men vil være åpen for gode tilbud. Disse har jeg sett litt på:

Philips DVDR520H
Pioneer DVR 520
Panasonic DMR-E85
Sony RDR-HX900
JVC DR-MH20SE

Jeg har også sett at disse maskinene har en "storebror-variant" med 160 Gb, men dette er ikke nødvendig for min del. For øvrig er jeg også åpen for andre merker.

Philips og Pioneer har etter min mening noen vesentlige mangler, selv om disse ikke er for store. Panasonic har over en tid nå fått gode kritikker, men har også den noen små mangler i forhold til mitt bruk.

Sony er liksom mitt merke, men ligger som alltid høyt i pris. JVC ga meg et godt inntrykk, men etter å ha lest omtalen hos http://www.recordere.dk så ble jeg litt skremt. Her nevnes det at maskinen hadde synkroniseringsproblemer med lyd og bilde! Kan dette virkelig være sant?

Gode råd, tips og erfaringer ønskes. Takker for alle svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2005 00.09.29 #2 av 2
Postet av: Torja
:D Hei,
ja jeg har også sett litt på dvd brennere med hardisk. Har lest flere uavhengige tester. Her kommer sony alltid godt ut, med at den er en topp bilde opptaker og god lyd. Skal være svært bra som avspiller i tillegg til opptaker. Den har også vunnet prisen av EISA som beste dvdopptaker med HD i 2004. Fordelen med den er i tillegg at den tar opp i både +/- R og RW. Svært fordelaktig hvis man skal dele filmer med venner og bekjente. Pioneer og forsåvidt philips maskiner er svært brukervenlige og spesielt Pioneer har fått skryt for ok bilde og meget god lyd. JVC sies å ha ok bilde, men er lydmessig svært underlegne alle de andre spillerne. :evil: Verdt å merke seg, da man jo vil bruke samme maskin til både opptak og avspilling av dvd filmer.
:lol: Som du sikkert skjønner så tror jeg mest på sony sin løsning. men jeg vil ha størst mulig hardisk (250 Gig). Mest mulig opptak i ok kvalitet . :roll: Når det gjelder pris så sjekk ut sony spilleren på denne linken:
http://www.best2buy.no/butikk.cfm?a=list&b_kid=595
Jeg tror du finner den billigst der, for øyeblikket.

Hilsen...
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar