Logo

Valg mellom SONY KDL-46/52W4000 el Samsung LE-46F86BDX?

Skriv et svar
17.06.2008 04.42.10 #1 av 2
Postet av: khaave
Hei !

Jeg er meget usikker om hvilken av de modellen skal jeg velger, leste mye gode kritikken på begge Sony og Samsung, noe deres erfaringen og hva jeg burde velger?

PS: noe sier den type er også bra Samsung LE-46A656A1F med 50:0000 kontrast osv.

Takk forhånd!

mvh
Knut Einar Haave
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.06.2008 20.07.59 #2 av 2
Har sett Sony W4000 og den imponerer ihvertfall meg grunnet at den gir ett nøytralt bilde, detaljnivået er også svært godt hvor man kan se alle mursteinene på de forskjellige byggningene på de testvideone som er blitt vist meg. Skarpheten er det ingenting å utsette på og sortnivået er meget godt til LCD å være. Personlig syntes jeg også at designet er ganske fint, og den er relativt godt utstyrt med blant annet 3HDMI innganger. Bordstativet som følger med er også dreibart, noe som er ett pluss i mine øyne. Menyene er også lett oversiktelig og det er enkelt å navigere.

Samsung sin gamle M-serie syntes jeg hadde en lei tendens til å blande fargene sammen, bildet virket mer kontrastfullt; men sortnivået ble da bare grøtete. Har ikke sett Samsung sin nye F-serie men den har blitt godt mottat i tester, men hvem av de som er best er jeg ikke sikker på.

Sony W4000 gir mye for pengene og syntes ikke det er verdt å gå opp til X3500-serien, hvis du ikke vil ha det lille ekstra. Forskjellene er rett å slett for små.

Men har du vurdert plasma? Panasonic sin nye PX80 serie gir svært mye for pengene og ville absolutt tatt en nærmere kikk på Panasonic og Pioneer sine nye plamsa-serier. Anbefaler deg også å lese denne siden her hvis du er i tvil på om du skal velge LCD eller plasma og/eller lurer på hva enkelte ting betyr:
viewtopic.php?f=8&t=10981

Men det beste av alt er om du selv går å ser hva du syntes. Det beste er å gå til en av merkenes egne butikker da mange butikker ikke tar hensyn til flatskjermenes egenskaper og bruker som oftest dårlige kabler og kilder. Se etter dette mens du ser.

Lykke til på jakten!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar