Judgement
Aktiv
E-post
Jeg har lenge vært på jakt etter en god LCD TV til en brukbar pris, men siden jeg akkurat fikk meg en horribel telefonregning, måtte jeg nedskalere budsjettet litt (fra 8k til 5k)
Så, da har jeg hovedsakelig valget imellom
Tatung 32" og
Hyundai 32"
Men, så ser jeg at Elkjøp har tilbud på
Toshiba 32A3000P, så da var det store spørsmålet om hva jeg _egentlig_ skulle velge?
Bruksområdene vil være:
PC (muligens spilling)
Filmtitting igjennom Xbox360
Xbox360
Analog TV
Zleepyme
Kunnskapsrik
E-post
Toshibaen som Elkjøp selger har bare en kontrast på 800:1 Mens en Påkostet tv har over 3000:1 eller mer. Man ser det lett at sortnivå er lavt på denne. Men tv til under fem laken kan man ikke stille så mange krav til... Hadde heller valgt LG 32LC46, selv om denne kan være noe leveringstid på. Ligger på 9 lapper, men har 5000:1 i kontrast.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Tommy(Actionchicken)
Moderator med egen hjemmekino
E-post
Nettside
keynes
Aktiv
E-post
Let litt rundt på forumet så finner du litt info om Tatungen. Den ble "testvinner" hos forbruker.no i budsjettklassen. Den er visst så populær om dagen at tatung sliter med å få levert ut. Den kommer rimeligst ut hos
http://www.ybs.no Den største ulempen med tv'en er vel få tilkoblingsmuligheter. Kanskje du kan spare noen måneder til og legge mobilen i skuffen i mens?
Judgement
Aktiv
E-post
Jeg stakk innom Elkjøp og testet Toshiba'n mot VGA signal fra en bærbar pc. Selve bildet var greit. Kontrast og sortnivå var derimot deprimerende. Jeg hadde nok gått ut derifra med TV'n hadde det ikke vært pga det sinnsykt dårlige systemet den hadde når det kom til oppløsningskifte.
For eksempel:
Jeg startet opp civilization 4, satte oppløsningen til 1024x768. Da måtte jeg trykke på fjernkontrollen og be den om å bruke 4:3. Når jeg da avsluttet Civ4, og havnet i desktop, hvor oppløsningen var 1366x768, hoppet ikke toshiba'n i 16:9 modus, den ble i 4:3. Prøde å trykke på knappen for aspect skifte, men da fikk jeg bare ikke tilgjengelig. Måtte dermed skifte oppløsning på desktop til 4:3, så sette skjermen til 16:9, og dermed skifte oppløsningen til 1366x768.
Jeg så for meg mye hat når jeg fant ut av dette, så ble nok tatungen. Det populære panelet som var testet av diverse rundtomkring er gått ut, og erstattet med ett bedre panel med flere tilkoblingsmuligheter (f. eks DVI)