Logo

uklart bilde. Hjelp!

Skriv et svar
29.10.2009 15.11.45 #1 av 3
Postet av: wayoo
Jeg har en 2mnd gammel epson 420. En dag ble jeg obs på at det hadde samlet seg støv på linsen så du så det på lerretet. Jeg tok da noe papir med vann å skulle ta bort. Da ble det enda verre. Så fikk jeg tak i skjermrensservietter, prøvde disse, ble desto verre... Nå har jeg prøvd flatscreen rense spray med microfiberklut, men jeg får ikke vekk dritten på linsa. alt er helt uklart! Hva må jeg gjøre? skifte hele linsen? Setter stor pris på all hjelp.

Mvh. Wayoo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2009 18.10.55 #2 av 3
Postet av: MindWaste
Utklipp fra manualen din:


Cleaning the Lens:
Use a commercially available cloth for cleaning glasses to gently wipe the lens.
Attention!:
Do not rub the lens with harsh materials or subject the lens to
shocks, as it can easily become damaged.


Mener å ha lest en plass at microfiber-klut ikke er bra for linsa. Lett å ripe den opp.
Papir etterlater ofte små fiber også.

Det greiest å bruke er produkter man bruker til kameralinser. Fåes kjøpt hos de fleste foto-butikker.
Ikke godt for meg å si hvor ille linsen din ser ut., Er jo en mulighet for at de produktene du har prøvd har skadet linsa...
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2009 21.54.35 #3 av 3
Postet av: Gorm
Har du klart å vaske bort deler av coatingen på glasset, så får du to refleksjonflater i glasset, og uklart bilde som resultat. "Smuss" på det ytterste glasset vil aldri gjøre bildet uklart, siden dette glasset ligger langt utenfor fokusområdet. Coatingen ser forøvrig ut som smuss/fett, og lurer nok mange til å ødelegge sin egen projektor.

Å skifte linsen kan du antakelig bare glemme, da dette sikkert vil koste langt mer enn projektoren er verd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar