Logo

Tv-lyd igjennom hjemmekino anlegg - optisk

Skriv et svar
03.10.2008 06.16.04 #1 av 6
Postet av: cawen
Hei

Samsung PS50A476 og anlegg Samsung HT-TXQ120

Vil ha lyden fra tv via anlegget. Har brukt vanlige audio kabler (tv via forsterker), og det fungerte. Invisterte i optisk kabel, og koblet mellom tv og dvd-spiller siden der ikke er noe optisk inngang på forsterker. Men det blir ingen lyd. Kan det være kabelen?
eller er det jeg som tenker feil, at det egentli er bare for lyd fra film til tv. Bruker ellers HDMI kabel mellom dvd og tv.

Ble litt rot det her men håper noen forstår :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2008 07.13.55 #2 av 6
Postet av: teebee
ser da ut som du har to optisk innganger på forsterkeren din. de to øverte ingangene står optical digital audio in.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2008 08.12.52 #3 av 6
Postet av: Zleepyme
"cawen" skrev:Hei

Samsung PS50A476 og anlegg Samsung HT-TXQ120

Vil ha lyden fra tv via anlegget. Har brukt vanlige audio kabler (tv via forsterker), og det fungerte. Invisterte i optisk kabel, og koblet mellom tv og dvd-spiller siden der ikke er noe optisk inngang på forsterker. Men det blir ingen lyd. Kan det være kabelen?
eller er det jeg som tenker feil, at det egentli er bare for lyd fra film til tv. Bruker ellers HDMI kabel mellom dvd og tv.

Ble litt rot det her men håper noen forstår :)



Den optiske som er på dvd spilleren er nok kun en utgang, og vil ikke fungere som inngang. Hvis du ikke har optisk inngang, se etter om du har andre digitale innganger, og se deretter om det finnes adapter (f.eks fra optisk til koaksial)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2008 13.20.03 #4 av 6
Postet av: cawen
Det er audio inn på forsterkeren - så det skal jo fungere...eller?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2008 22.44.06 #5 av 6
Postet av: Zleepyme
Er det optisk audio inn, så skal det i utgangspunktet virke. Hvis ikke er det jo bare å benytte seg av vanlige analige signalkabler.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2008 06.26.26 #6 av 6
Postet av: cawen
Lurer på om det er kabelen som er ødelagt. har prøvd den på 3 ulike komponenter nå, og hatt rette innstillinger på de, og det funker ikke. har prøvd fra tv, dekoder og dvd-spiller. Nada lyd!!

Men nå har vi fått dekoder, som vi har koblet på reciver, slik at tvlyd er via hjemmek.anlegget, med hdmi kabel - Supert!!

MEN - tror dere det er kabelen?? for da må jeg heve kjøpet...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar