Logo

TV-kort til Infocus 4805!!

Skriv et svar
25.01.2005 23.31.57 #1 av 3
Postet av: børner
Noen som har nogen erfaringer med hvilke kort som er bra til dette opsettet?!?

Har set litt på Hauppauge WinTV PVR150, Hauppauge WinTV PVR350 og POV NVTV Digital Tuner Kort. Hvilken er best?

Skulle gjerne være muligheter til å pause "live" TV og ta opp til harddisken! Tror egentlig at POV sit kort er det beste, men ville høre alle de flinke menneskene herinde :D

Håper noen kan hjelpe meg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2005 06.51.00 #2 av 3
Postet av: Dr.Pepper
Har hatt POV nVTV i ca 8 mnd, og jeg må si det er skikkelig dårlige greier.

Den første ble ødelagt, bare slutta å funke av seg selv. Fikk en ny på garantien, og den ble ødelagt for 2 dager siden.

[size=150][i][u]Ulemper:[/u][/i][/size]


*S-video har ca 1 sekunds forsinkelse, dvs at man ikke kan kople til PS2.
*Kan ikke brenne direkte på DVD, lyden er ikke der, det gjaldt begge kortene.
*Lyden er EKSTREMT lav i forhold til alt annet i Windows, dvs får du en lyd feilmelding så sprenger nesten høytalerne.
*Fant aldri ut hvordan man skal flytte kanalene, f.eks NRK1 til kanal 1 osv.
*Dårlig autoskann, navn på kanalene må legges manuelt.
*Ved manuell record så stoppet rec etter ca 90 min, og når jeg skulle se filmen så funket den ikke. Dette gjaldt bare det ene kortet, men tidsrecord funket bra.
*På nvidia.com står det: "ForceWare" "Coming soon", det har det gjort i hvertfall i 1 år nå.


[size=150][i][u]Fordeler:[/u][/i][/size]


*Veldig bra bildekvalitet, ihvertfall i forhold til PCTV PRO.
*Utrolig kjekt med PVR
*Følger med DVD Moviefactory 2.5 SE, som bare er helt konge å redigere video med. Enkelt å trimme bort reklame etc, legg til meny med kapitler og det hele.
*Fjernkontrollen som følger med er det beste jeg har vært borti, TV programmet trenger ikke å være aktiv for å styre med fjernkontrollen. Forresten også veldig dyr, noen nettbutikker selger bare fjernkontrollen for 4-500 Kroner!
*Fjernkontrollen kan brukes til å styre PC'en, som en slags mus, men det er et herk.


Jeg skal hvertfall hente meg Haupaugge sin PVR 150 i dag, til den nye 550 PRO tv tuneren kommer :D
Har forresten bestilt 2 stk av den, ifølge rykter så skal den være vesentlig bedre.

POV nVTV sin blir sendt tilbake , IGJEN 8)


Gidder ikke å finne linken der en fra nvidia sa 550 PRO chippen leverte det beste han noensinne hadde sett.

Edit: Leif var på besøk. 6.jpg 6.jpg ( 46,38671875 KB) Vist 569 ganger board_rvwonder_elite_lg.jpg board_rvwonder_elite_lg.jpg ( 84,9892578125 KB) Vist 564 ganger
Joik har større kraft enn krutt!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2005 10.16.15 #3 av 3
Postet av: børner
Tusind takk for veldig bra feedback. Da tror jeg ikke at det blir POV nVTV allikevel!

Veit du hvor mye Haupaugge 550 kommer til å koste ca.?

Du må gjerne komme med en kommentar på Haupaugge 150, hvis du får testet den de nermeste dagene :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar