Logo

Tuner

Skriv et svar
08.04.2005 07.46.02 #1 av 7
Postet av: Altec
Hei!

Har i dag en Nokia satellitt tuner og når jeg bruker denne mot projektoren blir det et dårlig bilde. Jeg er klart over at TV signalene er av dårlig kvalitet, men det bilde som tegnes opp er rett og slett elendig. Jeg har parabol og brukt kvalitets kabler hele veien. Har jeg mye å hente ved å kjøpe ny Tuner eller er TV sendingene så dårlige? Evt. hvilken tuner skal jeg velge, vil helts ha med harddisk. Brukervennlighet er et must og derfor er Dreambox uaktuelt. Jeg her en helt ny projektor og den er veldig bra når jeg bruker DVD så det kan ikke være noe galt med den heller.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2005 14.02.39 #2 av 7
Postet av: arntos
Hvorfor er DB uaktuelt når det gjelder brukervennlighet :?:
Mye enklere menyer enn stort sett alle andre tunere. Ja det tar litt tid å sette den opp men når det er gjort er det ingen problemer.

Skulle jeg ha byttet tuner hadde jeg kjøpt Force igjen, har hatt flere Force utgaver tidligere og de har god bildekvalitet. Men prøv å få lånt deg en tuner så kan du teste litt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2005 16.33.02 #3 av 7
Postet av: kalvesta
Du bør vel også sjekke at parabolen er riktig justert.
Og er den stor nok?
Kanskje du har en litt for liten parabol der du bor slik at du får dårlige signaler?
Langt kabelstrekk?, kanskje du kan prøve med en forsterker?
Er bildet bra på vanlig tv?

Ellers kan man finne mange tunere feks her:

http://www.makromedia.no/login.php?sess=1788520591&abt=15&caller=nav

http://www.tveco.no/shop/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2005 17.13.35 #4 av 7
Postet av: arntos
Enten har man signal eller så har man ikke på parabol. Har du dårlig signal hakker bildet, aldri vært borti at lite signal gir dårlig bilde så tror ikke at feilen ligger der. Lang kabel kan tappe litt signal men skal heller ikke gjøre den store forskjellen i bildekvaliteten. Da skal det i tilfelle være langt strekk[/quote]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2005 17.46.42 #5 av 7
Postet av: Knut
Tror kabelstrekket skal bli veldig langt før det kan få skylden for dårlig signal. I bygget jeg bor i er det strukket vanlig coaxial-kabel fra paraboler fra taket i 4.etg helt ned til kjelleren ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2005 18.01.22 #6 av 7
Postet av: arntos
Coax går godt 150 meter uten problem, vel og mreke om man ikke kjøper tynneste sort
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2005 08.10.33 #7 av 7
Postet av: Altec
Kabel strekket er ikke langt. ca 25 m. Brukt første klasses kabler og kontakter. Når jeg har på tv så er kvaliteten bra, men mot projektoren blir det altså dårlig. Fargene blir blasse og flyter. Som nevnt når jeg bruker DVD så er det ingen ting å si på kvaliteten.

Jeg får prøve ut div. tunere.
Takk for svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar