Logo

trenger litt hjelp, har for lite penger....

Skriv et svar
20.09.2006 12.15.48 #1 av 4
Postet av: wizaerandir
har mer eller mindre bestemt meg for følgende:
denon AVR-2307
denon DVD-1930
DALI Concept 8 (front)
DALI Concept 2 (bak)
DALI Concept CT
DALI Concept sub 12, evt noe fra SVS
Kabler stort sett fra Argon

MEN, det har også blitt skvist inn en tv oppe i herligheten, og dermed går budsjettet i bakken med ett smell. og siden samboeren min er mest gira på tv får den forkjørsrett....

sub og dvd er fra før av plassert nederst, jeg har en hk dvd25 som gjør jobben en stund enda, og sub får vi ta etterhvert...

på grunn av den nye budsjettsituasjonen har jeg vurdert å bare starte med receiver og concept 2 høytalerene. dette vil uansett (etter min vurdering) gi bedre lyd fra film/tv enn tv-høytalerene, og bedre lyd på musikk enn dagens 80-talls kompakt anlegg.

spørsmålet er om jeg vurderer rett... bør jeg heller prøve å få med c8 med en gang, og heller spise nudler en måned, evt utsette hele anlegget til jeg kan kjøpe hele pakka?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2006 19.12.06 #2 av 4
Postet av: pnerbye
Kjøp Concept 6 i stedet og spar penger til en SVS. :)
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2006 19.27.55 #3 av 4
Postet av: boly
"pnerbye" skrev:Kjøp Concept 6 i stedet og spar penger til en SVS. :)


Enig, concept 6 er en meget god høytaler, og en sub vil klare og ta seg av de dypeste frekvensene.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2006 06.09.55 #4 av 4
Postet av: wizaerandir
siden svs ikke er verre prismessig enn de er (4-9000) er det jo egentlig ingen forskjell på dem og dali, så det rene surroundbudsjettet mitt tåler greit concept 8. dette kommer også til å bli brukt som stereo, og utfra hva jeg har lest og hørt blir totalpakka ett hakk vassere og mer anvendelig med concept 8 kontra concept 6.

for å klargjøre litt, budsjettet er først og fremst sprengt tidsmessig, siden jeg må stable på beina 13000-15000 ekstra. alt i alt kommer jeg uansett til å bruke ca 20 høvdinger på anlegget, spørsmålet er bare om jeg skal bruke alt på en gang, eller ta det litt etter litt...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar