Logo

Trenger litt hjelp ang.prosjektor i klasserom

Skriv et svar
02.04.2008 19.41.22 #1 av 3
Postet av: Ishjerte
På skolen vår trenger vi nå 6stk prosjektorer til å henge i klasserom, og da har jeg et spørsmål, men først litt bakgrunnsinfo; Vi har vanlige hvite lerret i rommene, (sikkert av samme kvalitet som litt billig seilduk), en del lys vi ikke får skjermet, skal se film og ha fremvisninger fra pc (all film vil også kjøres fra pc), må henges i tak (høyt opp dit) og skal da bli der og vi er en skole og har følgelig ikke mye penger å bruke på å utstyre rommene med fett utstyr. Rundt 6000kr +/- er vel mest realistisk å få til for oss.
Da kommer det jeg lurer på;
-Hva i all verden skal vi velge og hvorfor?
-Er det mulig å få bedre tilbud om man kjøper 6 om gangen og også trenger oppheng og kabler?
Jeg blir veldig glad om noen av dere kan lære en ivrig lærer han ikke har greie på :D
Nå har du en gyllen mulighet til å belønne en som har lagt inn nye priser på Pioneer sine 8. gen. omtrent hver uke siden jul, Rune! :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2008 06.36.07 #2 av 3
Postet av: boly
Ta en titt inne på sidene til feks. nettdata. http://www.nettdata.no/catalog/index.php

De gir gode priser, særlig ved større handler.

Du må tenke på at du trenger prosjektor oppheng (kan lages selv) eks. antall meter bilde kabel til hver PJ og strøm.

Ellers anbefaler jeg deg og kjøpe PJ med høy ansilumen, så god kontrast som mulig for prisen. Du er desverre nødt til og inngå en del kompromisser med 6000.- pr. stk.

Kansje det er en mulighet og utstyre halvparten av rommene med PJ og heller bytte klasserom ved filmvisning?
Ser for meg at mesteparten av pengene blir spist opp av legging strøm/ bilde kabel...
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2008 08.00.16 #3 av 3
Postet av: Ishjerte
Takk!
Jeg skal bruke 6000kr på prosjektoren, mens resten skal jeg få lurt inn på en annen budsjettpost :twisted: Kabler og oppheng skal derfor ikke inn i denne summen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar